LESSON 11
MUCHOMORKI, SKRZATY
Wskazówki dla rodziców:
Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.
Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.
Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.
Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Pooglądajmy historyjki
Tłumaczenie: Spójrz na obrazek, wskaż i odpowiedz. Czy lubisz lody? Lubię lody/ Nie lubię lodów ( I Like ice cream/ I don’t like ice cream). Czy lubisz czekoladę ? I like chocolate/I don’t like chocolate. Czy lubisz ciasto? Czy lubisz jogurt? Czy lubisz mleko? Czy lubisz żółty ser? Czy lubisz śliwki?
Propozycja zabawy: Proszę przygotować kartoniki z różnymi produktami, owocami. Spośród przygotowanych kartoników, każdy uczestnik wybiera 3. Kładzie je przed sobą tak, żeby przeciwnik nie widział jakie są na nich obrazki.Zadajemy naprzemiennie pytanie: Do you like…( wymieniamy nazwę produktu)? Jeśli osoba, której zadajemy pytanie ma obrazek z tym produktem , to go odkrywa i mówi: Yes, I like...Wygrywa ten uczestnik gry, któremu uda się jako pierwszemu odkryć wszystkie karty przeciwnika.
Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie po łące. Wskaż kwiaty. Wskaż pszczołę.Wskaż motyla. Wskaż gąsienicę. Wskaż mrówkę. Znajdź białe jajko.
Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na biało.Napisz literę “R”[a:] na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Jedenaście.Tak, w koszyku jest jedenaście jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w czwartek!