Zdanie na dzisiaj:
I’m hungry. ( Jestem głodny/a)
Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko No, I’m not.
Czy jesteś głodny/a?
Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.
Odtwórz piosenkę Are you hungry?
Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars
Starsze grupy znają nazwy dni tygodnia.Pod spodem historyjka utrwalająca nazewnictwo. Pamiętamy, pierwsze dzieci się wsłuchują, a potem konfrontują to co wysłuchały z obrazem.
Odtwórz Hungry caterpillar. What day is it?
Podają również link do strony British Council. Jest to historyjka o głodnym smoku. Tak jak poprzednio słuchamy, potem oglądamy.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-hungry-dragon
Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.
Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.
Nie zapomnijmy przed zabawą powiedzieć "Let's play!"
Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.
Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.
Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty.