Zdanie na dzisiaj:

I’m hungry. ( Jestem głodny/a)

 

 

Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie   “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko   ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko   No, I’m not.

 

 

Czy jesteś głodny/a?

 

Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.

Odtwórz piosenkę Are you hungry?

 

Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars

Starsze grupy znają nazwy dni tygodnia.Pod spodem historyjka  utrwalająca nazewnictwo. Pamiętamy, pierwsze dzieci się wsłuchują, a potem konfrontują  to co wysłuchały z obrazem.

Odtwórz Hungry caterpillar. What day is it?

 

Podają również link do strony British Council. Jest to historyjka o głodnym smoku. Tak jak poprzednio słuchamy, potem oglądamy.

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-hungry-dragon

 

 

Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm  i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również  będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.

Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.

Nie zapomnijmy przed zabawą powiedzieć "Let's play!"

 

Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.

 

 

Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.

 

Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty.