Powtórka ( Repetition)

Mamy do opanowania 5 zdań, dlatego też materiałów utrwalających jest sporo. Zdania te umożliwiają nam wykorzystanie szerokiego zasobu słownictwa.

Pod spodem jak zwykle linki. Pamiętajmy, że codzienne osłuchiwanie się dziecka z docelowym językiem, przynosi naprawdę wymierne korzyści. Zachęcam więc do puszczania dzieciom różnych angielskich bajek, piosenek. Nawet jeśli dziecko wielu rzeczy nie zrozumie, to nauczy się melodii języka i z czasem będzie wychwytywało coraz więcej słów a tym samym sens zdania.

Odtwórz five senses. Body parts song

Odtwórz Five senses song. Human sensory organs

Odtwórz The five senses

 

Propozycja zabawy:

Wczoraj , dziecko miało wybierać pomiędzy “ hear” a “ see”. Dzisiaj przeprowadźmy tę samą zabawę, ale będziemy wybierać pomiędzy “see” a touch”.

Proszę pokazać dziecku za oknem chmurę i zadać pytanie: Can you see or can you touch the cloud? Dziecko powinno wybrać oczywiście “ see” ( I can see the cloud). Możemy również poszukać obrazków np. tęczy i tak samo zadać pytanie.

Teraz przygotujmy różne zabawki, który będziemy podawać dziecku do ręki. Dziecko ma zasłonięte oczy. Znów zadajemy pytanie Can you see or can you touch it? ( Możesz to zobaczyć, czy dotknąć?) Dziecko powinno odpowiedzieć I can touch it. ( Mogę tego dotknąć)

 

 

Możesz zobaczyć, czy dotknąć tęczę?

 

 

Możesz to zobaczyć, czy dotknąć tego?

Powtórka (Repetition- Five Senses) ciąg dalszy

Przesyłam dalsze materiały, które pomogą dziecku utrwalić poznane zwroty.

Odtwórz The five senses .The Dr. Binocs Show

 

Odtwórz Five senses

 

Odtwórz Learn the Five senses

 

Odtwórz The five senses song

 

Propozycja zabawy: Proszę zasłonić dziecku oczy opaską i zastukać w drzwi,po czym zadać pytanie: Can you see or can you hear? ( Widzisz, czy słyszysz ?). Dziecko powinno odpowiedzieć I can hear. Proszę przećwiczyć z dzieckiem jeszcze na innych przykładach np. klaszcząc w dłonie, puszczając muzykę itd. Następnie,ściągamy dziecku opaskę i kładziemy przed nim po kolei różne rzeczy, najlepiej, żeby nie wydawały dźwięku. Znów zadajemy pytanie Can you see or can you hear? Tym razem dziecko powinno odpowiedzieć I can see.

 

 

 

Zdanie na dzisiaj:

Taste the soup. ( Skosztuj zupę)

 

 

Dzisiaj  nauczymy się mówić, o tym co możemy skosztować, a więc przy okazji utrwalić słownictwo związane z jedzeniem. I o to pod spodem, zestawienie w przykładowych zdaniach, 5     podstawowych zmysłów, których uczyliśmy się używać w tym tygodniu.

 

I can touch/ I touch a table. ( Dotykam stołu)

I can see/ I see a rainbow   ( Widzę tęczę)

I can hear/ I hear a bird       ( Słyszę ptaka)

I can smell/ I smell a flower  ( Wącham kwiatka)

I can taste/ I taste ice-cream  ( Smakuję lody)

 

 

 

 

 

 

Pod spodem pomocne materiały do odtworzenia. Tym razem, gdy dziecko usłyszy wyraz

 “ taste” niech wysunie język, trochę niegrzecznie, ale to w szczytnym celu:)

  Odtwórz The taste song

 Odtwórz Let's taste the food

 

Odtwórz The Tasty Taste Test cartoon

 

Odtwórz 5 senses song-The sense of taste

 

Odtwórz sense of taste

Powtórka ( Repetition)

W zeszłym tygodniu , każdego dnia poznawaliśmy zdania związane z innym zmysłem.Dzisiejsze  materiały zawierają wszystkie 5 zmysłów razem zebrane.

Dziecko będzie musiało się bardzo dobrze skupić i kiedy usłyszy“ touch” niech porusza palcami, “ see”- zamruga oczami, “ hear” - przyłoży dłoń do ucha, “taste”- wystawi język,

“ smell”- dotknie nosa.

Przypominam, że najpierw odtwarzamy nagranie bez oglądania obrazu,uważnie się wsłuchujemy i wskazujemy poszczególne części ciała.

 

Ostatni link jest do zadania, w którym należy dopasować obrazki do zmysłów.

 

Odtwórz Five senses song

 

Odtwórz Kids vocabulary - Five senses

W powyższym video jest " feel", czyli czuć, odczuwać zamiast " touch"

 

Odtwórz My five senses

 

Otwórz My five senses match-up

Zdanie na dzisiaj:

Smell the flowers ( Powąchaj kwiaty)

 

 

Następnym zmysłem, jest zmysł węchu. Możemy powiedzieć: I can smell the flowers lub

 I smell the flowers. ( Czuję kwiaty). Najlepiej przećwiczyć powyższą konstrukcję na przykładzie żywności, bo ma charakterystyczny zapach. W ostatnim filmiku jest przedstawiona właśnie taka zabawa. Podczas zabawy dziecko ma zasłonięte oczy i odgaduje po zapachu nazwę produktu. Proszę zadać dziecku pytanie: What can you smell? Co czujesz? ( w sensie zapachu). Możemy również zadać pytanie: Can you smell the flowers? Czy czujesz kwiaty?

 

Czuję kwiaty ( Czuję zapach kwiatów)

 

Co czujesz? ( w sensie zapachu)

 

Czy czujesz kwiaty?( Czy czujesz zapach kwiatów?)

Proszę, aby dzieci za każdym razem , gdy usłyszą w nagraniach" smell" dotknęły swojego nosa

Odtwórz Nose and sense of smell

Odtwórz The stolen smell

Odtwórz I can smell

Odtwórz Smelling activity for kids