Zdanie na dzisiaj:
Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)
Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.
Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Przypominam ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy. ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).
Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).
(Wskaż coś żółtego)
( Policz samochody)
(Jaka jest dzisiaj pogoda?)
( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)
( Umyj ręce, proszę)
Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?
Jutro rano nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)