UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies


 Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

 

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 

Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 

Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

  • Usuwanie plików cookie
  • Domyślne blokowanie plików cookie
  • Domyślne zezwalanie na pliki cookie
  • Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
  • Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 

Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 

Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 

Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 

Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

English at home 10 blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

How are you? ( Jak się masz, czujesz?)

 

Zdanie to się już pojawiło w propozycji zabawy, ale możemy go codziennie wykorzystać podczas wielu sytuacji.

Pod spodem filmiki na utrwalenie i poznanie nowego słownictwa.

Pierwszy link jest do piosenki, którą dzieci bardzo dobrze znają z pierwszego modułu, zamieszczam ją ponownie, bo jest tam dużo słów związanych z dzisiejszym tematem.

 

Odtwórz Hello song

 

Odtwórz Happy, sad from Steve and Maggi

 

Odtwórz Are you happy?

Odtwórz If You'are happy

Propozycja zabawy: Możemy pobawić się : How are you shark? lub wykorzystać  karty( linki udostępnione poniżej) i zabawić się : How are you? Are you...? zabawa polega na tym, że rozkładamy wszystkie karty obrazkami do góry, żeby były widoczne. 1 z uczestników gry odwraca się plecami a drugi wybiera 1 kartę spośród wszystkich wydrukowanych, przykleja na niej z tyłu małą kropeczkę z plasteliny i odkłada na miejsce. Przeciwnik musi odgadnąć jak się czuje gracz, zadając pytanie; How are you? Are you sleepy np.? Jeśli przeciwnik powie No, I’m not odkłada tę kartę koło siebie na bok. Powtarzamy cały proces,aż odpowiedź będzie twierdząca, czyli Yes, I am.Wtedy przeliczamy po angielsku wszystkie odłożone karty i zamieniamy się rolami.Wygrywa ten uczestnik, który będzie miał mniej odłożonych kart, któremu uda się szybciej odgadnąć kartę przeciwnika.

 

 

Jak się czujesz? Jesteś śpiący/a?

 

 

Tak, jestem. Nie, nie jestem

https://supersimple.com/free-printables/hello-flashcards/

https://supersimple.com/free-printables/if-youre-happy-flashcards/

Przypominam, przed zabawą mówimy Let’s play, please! (proszę zachęcać dziecko,żeby użyło tego zwrotu, gdy będzie chciało się pobawić. Po zabawie oczywiście Clean up, please.





English at home 9 blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

Get dressed, please ( Ubierz się, proszę)

 

 

Kolejne zdanie, które codziennie możemy ćwiczyć z dziećmi w domu. W przedszkolu uczyliśmy się niektórych części garderoby. Pod spodem filmiki, które utrwalą te poznane i nauczą nowych. Przydatna będzie  również konstrukcja “ Put on … your shoes, t-shirt itp.”

( Załóż...swoje buty, koszulkę).

Odtwórz Put on your...song

 

Odtwórz Kids vocabulary clothes

Odtwórz Froggy gets dressed

https://youtu.be/5l1FrGVkdPk

Propozycja zabawy: Potrzebne będą   2 takie same zestawy ubrań, najlepiej jeden od dziecka, a drugi od rodzica, będzie  zabawniej. Dziecko niech ubiera zestaw od rodzica a rodzic od dziecka. Wygra ta osoba,która szybciej nałoży na siebie rzeczy.Osoba, która nie będzie się ubierać liczy na głos ( przy okazji utrwalamy liczebniki ) i niech powie polecenie: Get dressed,please! i wymienia rzeczy, jakie będzie po kolei zakładać na siebie drugi gracz. Będzie używać zwrotu: Put on my...np. shoes.Jest tutaj Put on my… ( co oznacza załóż moje, bo będziemy ubierać rzeczy drugiej osoby). Kiedy gracz założy wszystkie rzeczy, przestajemy liczyć i zamieniamy się rolami.

Pod spodem nagrania z podpowiedziami 

 

załóż moje rękawiczki

 

załóż mój szal

 

załóż moje spodnie

 

załóż moją koszulkę

 

załóż moją kurtkę

 

załóż moje buty

 

załóż moją piżamę

 

Możecie oczywiście państwo wykorzystać inne rzeczy przedstawione w dzisiejszych filmikach

 

Przypominam “ Let’s play!” przed zabawą “ Clean up, please” po zabawie.

Wieczorem, gdy będzie czas na spanie proszę powiedzieć: Go to bed, and put on your pyjamas, please.

 

 

 Jedna uwaga, czasem we filmikach będą inne nazwy na poszczególne rzeczy, zależy to czy jest to American English czy British English. Ja na ścieżce nagrałam “ Trousers” ( spodnie) , tak dzieci uczą się w przedszkolu według przerabianego podręcznika.W filmikach  jest natomiast  użyte słowo “pants”, jest to nazewnictwo , które możemy stosować zamiennie.

 

English at home 7 blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

I’m hungry. ( Jestem głodny/a)

 

 

Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie   “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko   ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko   No, I’m not.

 

 

Czy jesteś głodny/a?

 

Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.

Odtwórz piosenkę Are you hungry?

 

Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars

Starsze grupy znają nazwy dni tygodnia.Pod spodem historyjka  utrwalająca nazewnictwo. Pamiętamy, pierwsze dzieci się wsłuchują, a potem konfrontują  to co wysłuchały z obrazem.

Odtwórz Hungry caterpillar. What day is it?

 

Podają równięz link do strony British Council. Jest to historyjka o głodnym smoku, ale proszę dzieciom nie mówić. Starszaki znają wyraz "dragon" ciekawe , czy się domyślą o czym jest historia. Tak jak poprzednio słuchamy, potem oglądamy.

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-hungry-dragon

 

 

Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm  i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również  będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.

Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.

Nie zapomnijmy powiedzieć przed zabawą "Let's play!"

 

Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.

 

 

Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.

 

 

 

Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty.

English at home 8 blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

I’m sleepy. (Jestem śpiący/a)

 

 

Proszę poprosić dziecko, aby użyło powyższego zdania przed pójściem spać lub w ciągu dnia, gdy będzie miało ochotę na drzemkę.Państwo możecie sami zapytać dziecko: Are you sleepy? Jeśli będzie to w ciągu dnia i dziecko potwierdzi mówiąc Yes, I am.możecie odpowiedzieć Take a nap.Gdy jest wieczór i pora spania , można powiedzieć: Go to bed, please.

 

Jesteś śpiący/a?

 

Zdrzemnij się. Idź do łóżka, proszę. 

Przypominam o  systematycznym używaniu wcześniej poznanych zdań:

Wake up.

Brush your teeth.

Wash your hands.

Clean up.

Let’s go for a walk.

I’m thirsty. Are you thirsty?

I’m hungry. Are you hungry?

What day is it today?

What month is it now?

 

Pod spodem historyjka “ Steve is sleepy”. Zasadę znamy, słuchamy, gdy słyszymy wyraz “ sleepy” naśladujemy ziewanie. Jeszcze raz odtwarzamy nagranie, teraz już dziecko ogląda historyjkę.

Odtwórz Steve is sleepy

 

 Teraz proponuję odtworzyć piosenkę o tym co robimy zanim pójdziemy spać. Słuchamy, naśladujemy czynności, które już znamy i ponownie odtwarzamy już oglądając video.

Odtwórz This is the way we go to bed

 

Tutaj umieszczam linki, które można puścić dzieciom przed spaniem lub przed drzemką poobiednią ( drugi link jest super do relaksacji i wyciszenia, polecam) 

Odtwórz Nursery Lullabies

Odtwórz kids mindfulness games for sleep

Propozycja zabawy:” How are you shark?”. Jeden uczestnik jest rekinem, zakłada maskę

 ( przykładowy szablon pod spodem, pamiętamy, aby wyciąć otwory na oczy). W warunkach domowych ze względu na małą ilość uczestników i miejsca, każda gra jest modyfikowana. Tak więc, inni uczestnicy stoją i zadają pytanie “ How are you shark?” ( Jak się masz/ czujesz rekinie?” Rekin może odpowiedzieć: I’m happy. I’m thirsty. I’m sad. I’m sleepy.itp. i wtedy nic się nie dzieje. Jednak, gdy rekin powie “ I’m hungry” trzeba mieć się na baczności , no i w tym miejscu trochę zmiany po prostu szybko siadamy i wtedy jesteśmy bezpieczni. W przedszkolu na podobnej zasadzie gramy w “ Hello, how are you?”. Tylko tam mamy wielu graczy i dużo miejsca. Wtedy dzieci muszą jak najszybciej uciec w bezpieczne, wcześniej ustalone miejsce.Jeśli uważacie państwo, że będzie to bezpieczne można się umówić, że zamiast siadać trzeba będzie np. znaleźć coś we wcześniej ustalonym kolorze.

Pomysł zaczerpnięty ze strony www.fullofideas.pl

 

Jak się masz rekinie?

Jestem szczęśliwy/chce mi się pić/jestem smutny/śpiący

Pamiętamy aby powiedzieć Let’s play! przed zabawą a po zabawie Clean up, please

 

 

Jutro sobota, zamieszczam więc link do strony z zabawami online. Trzeba się tylko zarejestrować.

https://www.education.com/game/mud-hopper-shapes-quiz/

English at home 6 blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

I’m thirsty( Chce mi się pić, jestem spragniony/a)

 

 

Podczas  całego dnia, dzieci z pewnością nieraz proszą o coś do picia. Wykorzystajmy to i poprośmy, aby używały powyższego zwrotu za każdym razem gdy będą spragnione.

Państwo również możecie zadać dziecku pytanie: Are you thirsty? ( Czy chce ci się pić? Jesteś spragniony?).Dziecko na takie pytanie powinno odpowiedzieć: Yes. I’m thirsty lub krótko: Yes, I am. Jeżeli dziecku nie chce się pić, powie: No, I’m not thirsty. lub krótko              No, I’m not.

 

Chce ci się pić?Jesteś spragniony/a?

Tak, chce mi się pić.

 Nie, nie chce mi się pić.

Proszę odtworzyć piosenkę. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy “ I’m thirsty” naśladuje picie z butelki.Dwa pozostałe nagrania są do poszerzania i utrwalania słownictwa.

Odtwórz piosenkę I'm thirsty

Odtwórz Learn drinks vocabulary

 

Odtwórz Learn fruit for kids

 

 

Propozycja zabawy: Będą nam potrzebne 2 karteczki (kartoniki) z napisem Yes, I am.i 8 karteczek z napisem No, I’m not. oraz butelka wody i jakieś maskotki, ulubione zabawki (10 sztuk). Każdy z uczestników wybiera 5 zabawek i ustawia je przed sobą w rzędzie. Uczestnicy mają swój zestaw kartoników z odpowiedziami, czyli 4 kartoniki z napisem I’m not i 1 kartonik z napisem Yes, I am. Następnie każdy z graczy rozkłada po jednym kartoniku przed zabawkami przeciwnika w ten sposób, aby napis był niewidoczny. Gracze równocześnie zadają pytanie swoim zabawką w jakiej chcą kolejności:Are you thirsty? Następnie odkrywają kartonik leżący przed zabawką, której zostało zadane pytanie.Jeśli na kartoniku jest napis No, I’m not zawodnik kontynuuje zadawanie pytań ( aby odsłonić karteczkę przed zabawką musi być zadane pytanie). Jeśli odsłoni napis Yes, I am biegnie szybko do kuchni ( to tak, aby trochę się poruszać) po butelkę z wodą i podaje ją zabawce mówiąc Here you are! ( proszę, gdy coś podajemy, dzieci bardzo często w przedszkolu używają tego zwrotu). Wygrywa oczywiście ten zawodnik, który jako pierwszy ” ugasi pragnienie zabawki”:) Trochę długa ta instrukcja, mam nadzieję, że zrozumiała.

 

 Proszę. ( Gdy coś podajemy. Nie, gdy o coś prosimy, wtedy mówimy "please")

Oczywiście przed zabawą mówimy Let’s play a po zabawie Clean up, please.Możemy również odtworzyć piosenkę o sprzątaniu z wcześniejszej lekcji.

 

 Pobawmy się. Zagrajmy.

 

 Posprzątaj, proszę.