UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies


 Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

 

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 

Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 

Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

  • Usuwanie plików cookie
  • Domyślne blokowanie plików cookie
  • Domyślne zezwalanie na pliki cookie
  • Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
  • Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 

Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 

Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 

Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 

Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

English at home 5blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)

 

 

Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.

Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do  przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Przypominam ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy. ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).

Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).

 

(Wskaż coś żółtego)

( Policz samochody)

(Jaka jest dzisiaj pogoda?)

( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)

 ( Umyj ręce, proszę)

Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?

 

Odtwórz Walk in the woods

 

Jutro rano nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)

English at home 5 yellow

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)

 

 

Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.

Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do  przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Maluszki wprawdzie tego jeszcze nie miały, ale można popróbować. Dla chętnych podaję ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy.   ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).

Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).

 

( Wskaż coś żółtego)

( Policz samochody)

( Jaka jest dzisiaj pogoda?)

( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)

 ( Umyj ręce, proszę)

Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?

 

Odtwórz Walk in the woods

Jutro rano, nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)

English at home 3blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

 

 Let’s play! (Pobawmy się!)

 

 

Zachęcam do codziennego używania poznanych zwrotów zarówno przez Państwa, jak i przez dzieci. Przypominam o ćwiczeniu: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! What day is it today!

 

Proszę dzieciom odtworzyć 2 nagrania.Pierwsze to piosenka o częściach ciała, drugie to nauka części ciała, które będą nam pomocne podczas naszej zabawy. 

  Odtwórz Body song

 

 Odtwórz Body parts from Steve and Maggie

Teraz proszę użyć dzisiejszego zwrotu i zaproponować dzieciom zabawę.

Let’s play!



Propozycja zabawy: Proszę wyciąć z kolorowego papieru kształt przypominający plamę. Zabawa polega na tym, że przykładamy plamę do części ciała np. do nosa i wtedy druga osoba musi powiedzieć “ Wash your nose”. W ten sposób dzieci ćwiczą nie tylko części ciała, ale również muszą się skoncentrować i powiedzieć całe zdanie. Pod spodem umieszczam nagrania z podpowiedzią . W zamieszczonych piosenkach są też wymienione inne części ciała, tak że proszę również je zastosować. Podczas kąpieli dziecka proszę z nim ćwiczyć.

 

Umyj włosy!

 

Umyj nos!

 

 

Umyj palce u nóg!

 

 

Umyj nogi!

 

 

Umyj uszy!

 

 

Umyj twarz!

 

 

 

english at home 4blue

Aneta Lukas

Zdanie na dzisiaj:

Clean up, please! ( Posprzątaj, proszę)

 

 

Przewodnim tematem, który zaproponowały panie wychowawczynie na ten tydzień jest temat związany z ekologią. Nasze dzisiejsze zdanie jak najbardziej wpisuje się w ten temat.

Przypominam o używaniu wyrażeń: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! Let’s play! What day is it today! W najstarszej grupie dzieci poznały nazwy miesięcy. Proszę również zapytać dzieci od czasu do czasu “ What month is it now?” Pod spodem umieszczam link do piosenki o miesiącach, jest to inna piosenka niż ta którą śpiewamy w przedszkolu i która była w module pierwszym, świątecznym.

 

 Odtwórz months of the year

Dzieci lubią bajki, zatem zaczniemy od Peppy Pig. Najpierw jednak, proszę odtworzyć nagranie z naszym dzisiejszym zdaniem i poprosić dzieci, aby powiedziały “Stop” , gdy usłyszą “ Clean up”.

 Odtwórz Peppa Pig

 

Propozycja zabawy (będzie potrzebna rolka papieru toaletowego imitująca bandaż): Zanim zaczniemy zabawę przypominam, aby powiedzieć “ Let’s play”.

Dzisiejsza zabawa utrwala nazwy części ciała. Wraz z poszerzaniem słownictwa zabawę można będzie rozbudować do krótkiego dialogu. Jedna osoba jest lekarzem, druga pacjentem.Pacjent przychodzi do lekarza i mówi;Doctor, Doctor I feel pain in my (mówimy jakąś część ciała) np.. leg. Wtedy lekarz bandażuje ( papierem toaletowym) wymienioną część ciała.

 

 

Po zabawie należy posprzątać. Tutaj zrobimy mały eksperyment. Proszę w pewnym momencie, gdy zabawa dobiegnie końca,  puścić dziecku nagranie z piosenką. Jestem ciekawa jak dzieci zareagują, bo w przedszkolu nie muszę nic mówić, puszczam piosenkę a one automatycznie zaczynają sprzątać. Bardzo pomocne:), zobaczymy czy u Państwa w domu zadziała.

Odtwórz Clean up song  

 

English at home 2 blue

Aneta Lukas

Wake up! (obudź się)

Tak zaczęliśmy dzień. Komu się udało? Pamiętajmy o codziennym używaniu przytoczonych zdań, bo tylko w ten sposób dzieci “ bezboleśnie” zapamiętają całe konstrukcje.

 

Proszę teraz odtworzyć dzieciom video i taj jak to było poprzednio, najpierw się wsłuchujemy, gdy słyszymy “ Wake up”  naśladujemy przeciąganie się. Potem puszczamy jeszcze raz piosenkę, tym razem z obrazem .

Odtwórz Daily Routines

A dzisiejsze zdanie to:

 

Brush your teeth, please!( umyj zęby, proszę)

 Odtwórz Brush your teeth 

Pamiętamy również o “ Wash your hands”!!! za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba umycia rąk.


Najstarsze grupy znają już nazwy dni tygodnia. Wykorzystajmy to i zadajmy dziecku codziennie pytanie “ What day is it today?” (Jaki jest dzisiaj dzień?), aby utrwalać nazewnictwo.( It’s Monday-poniedziałek, Tuesday-wtorek, Wednesday- środa, Thursday-czwartek,Friday-piątek, Saturday- sobota, Sunday- niedziela). Można wracać do lekcji z poprzedniego bloku tematycznego ( Egg hunt), tam jest piosenka o dniach tygodnia, a pod spodem link do innej piosenki z nazwami dni tygodnia.

 

 

Odtwórz piosenkę o dniach tygodnia

A teraz pobaw się z Mattem

Odtwórz Daily routine Freez song