UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies


 Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

 

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 

Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 

Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

  • Usuwanie plików cookie
  • Domyślne blokowanie plików cookie
  • Domyślne zezwalanie na pliki cookie
  • Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
  • Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 

Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 

Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 

Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 

Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

Lesson 4 blue

Aneta Lukas

LESSON 4                                                  

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

Odwtórz, Hello Song



Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Monday”. Pamiętajmy o pauzach pomiędzy zdaniami!:) To nagranie odtwarzamy oczywiście w poniedziałki:

 



Tłumaczenie: A teraz, chodźmy na poszukiwanie skarbu.Powiedz mi, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest niedziela?.Nie, niedziela była wczoraj.Czy jest wtorek? Nie, wtorek będzie jutro.Jaki jest dzisiaj więc dzień? Dzisiaj jest____Monday(poniedziałek)! Bardzo dobrze! Teraz spójrz na obrazek i wskaż poniedziałek. Super!

 

 

                                  



Tłumaczenie: Następne zadanie dla ciebie.Jaki jest teraz miesiąc? Jest_____March(marzec).Dobrze.Jaka jest pora roku? Jest wiosna. Teraz pooglądaj opowieść. Za każdym razem, gdy usłyszysz “Spring” (wiosna) udawaj wąchanie kwiatków.

 

Odtwórz Spring has come 

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz nauczmy się liczyć do trzydziestu. Powtórz : Thirty .Posłuchaj i licz.Kiedy usłyszysz “Ten” (dziesięć) pokaż 10 palców, gdy słyszysz “Twenty” (dwadzieścia ) obróć się.Kiedy słyszysz “Thirty” (trzydzieści) zatańcz.

Odtwórz Counting Song

 

 



Tłumaczenie: Wspaniale! Spójrz na obrazek. Wskaż liczbę dwadzieścia. Wskaż liczbę trzydzieści. Wskaż liczbę dziesięć. Bardzo dobrze. A teraz spójrz bardzo uważnie i odpowiedz na moje pytanie.Na której liczbie widzisz trójkąty?Tak, na liczbie 30 są trójkąty? Na której liczbie są kółka. Tak, na liczbie 10 są kółka. Na której liczbie są kwadraty? Tak, na liczbie 20 są kwadraty.

 




Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez las Wskaż słońce. Wskaż chmury.. Wskaż niebo. Wskaż niebo. Wskaż dom.Jakiego koloru jest dom. Bardzo dobrze, żółtego.A teraz , gdzie jest niebieskie jajko?. Znajdź niebieskie jajko.

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na niebiesko.Napisz literę “P” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Cztery. Zgadza się. W koszyku są cztery jajka.Super!Czas więc się pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!   

 Odtwórz, Bye Bye Song                                                                                                                               

Lesson 3 blue

Aneta Lukas

LESSON 3                                                 (piątki,marzec)

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

W prawym, górnym rogu jest zapisane w jakim dniu i miesiącu lekcja może być odtwarzana.

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

odtwórz Hello song

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Friday”. Po pytaniu “Which one is correct? How do you think? Dziecko powinno wskazać obrazek z cyfrą 7. 

 

 



Tłumaczenie: Super. Chodźmy na poszukiwanie skarbu.Powiedz mi, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest czwarte?.Nie, czwartek był wczoraj.Czy jest sobota? Nie, sobota będzie jutro.Jaki jest dzisiaj więc dzień? Dzisiaj jest____Friday(piątek)! Teraz spójrz na obrazki i spróbuj wybrać właściwy.Który jest poprawny? Jak myślisz? Tak, masz rację. Ten jest poprawny, ponieważ jest 7 dni w tygodniu.Ile jest dni tygodnia? Siedem dni tygodnia! Pokaż mi siedem palców, proszę.Wspaniale! 

 

                           

 

          



Tłumaczenie: Następne zadanie dla ciebie.Jaki jest teraz miesiąc? Jest_____March(marzec).Dobrze.Zaśpiewajmy piosenkę o miesiącach.Podskocz, gdy usłyszysz “March” i klaśnij w dłonie , kiedy będzie twój  miesiąc urodzenia.(Jeśli dziecko urodziło się w marcu, to ma bonusik:podskakuje i klaszcze w dłonie:)

 

 odtwórz piosenkę o miesiącach

Wskazówka dla rodziców: Proszę zatrzymać nagranie na końcu, tak żeby było widać na ekranie wypisane wszystkie nazwy miesiąca.

 

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz, wskaż twój miesiąc urodzenia.Wspaniale!Teraz policz wszystkie miesiące.Ile jest miesięcy? Tak, zgadza się.Jest 12 miesięcy.Teraz spójrz na obrazek i wskaż liczbę 12.

 

 



Tłumaczenie: Wspaniale! Poruszajmy się troszeczkę, kiedy usłyszysz “Twelve” klaśnij w dłonie.

 

odtwórz Count and Move



Tłumaczenie:Czas na następne zadanie.Czy wiesz, jaka jest teraz pora roku? Czy jest zima? Nie. Czy jest jesień? Nie. Czy jest lato?.Nie. Czy jest wiosna? Tak, jest wiosna ! Spójrz na obrazki i wskaż wiosnę. Bardzo dobrze.Teraz policz, ile jest pór roku? Cztery pory roku.

 

 



Tłumaczenie: Spójrz na następny obrazek. Znajdź cyfrę 4 ,jak cztery pory roku.Teraz znajdź cyfrę 7, jak siedem dni tygodnia. Znajdź liczbę 12, jak dwanaście miesięcy.Wspaniale! Pooglądajmy video.

 

 

odtwórz video 4 seasons

 

 

Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Spójrz na obrazek pokazujący wiosnę. Wskaż drzewo. Wskaż słońce. Wskaż chmurę.Wskaż trawę. Wskaż niebo. A teraz , gdzie jest żółte jajko?. Znajdź żółte jajko.

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na żółto.Napisz literę “P” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Trzy. Zgadza się. W koszyku są trzy jajka.Super! Czas więc się pożegnać. Do zobaczenia w poniedziałek!   

 

   Odtwórz Bye Bye song                                                                                                                                   

lesson 1 blue

Aneta Lukas

LESSON 1

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

 

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i przy pytaniu “What day is it today?” Proszę zrobić długą przerwę i poczekać na odpowiedź dziecka.

Rozwiązanie zadania: It’s Wednesday. Dziecko powinno wskazać palcem “Wednesday”

Tłumaczenie: Było super. Teraz możemy rozpocząć nasze poszukiwanie skarbu. Aby dostać skarb musisz rozwiązać parę zadań. Powiedz mi proszę, jaki jest dzisiaj dzień. Czy jest poniedziałek? Nie? Może piątek? Nie? Oh, jest środa! Tak, masz rację! Odpowiedz więc jeszcze raz na moje pytanie: Jaki jest dzisiaj dzień? Jest środa. Powtórz: Jest środa. Dobrze! A teraz pokaż mi swój palec i wskaż “środę”. Gdzie jest środa?

 

 

Tłumaczenie: Dobrze, To jest środa. Zaśpiewajmy więc piosenkę o dniach tygodnia, i pamiętajcie, naśladujcie gesty.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=36n93jvjkDs

Tłumaczenie: Fantastycznie! Teraz czas na następne zadanie. Weź ołówek i narysuj duży koszyk i pomaluj go na kolor brązowy.

 

Wskazówka dla rodziców: Gdy dziecko skończy rysować proszę odtworzyć następne nagranie.

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a? Pokaż mi swój koszyk. Bardzo mi się podoba! Możemy iść na poszukiwanie pisanek. Spójrz na obrazek. Widzisz ukryte czerwone jajko? Gdzie jest czerwone jajko?



Wskazówka dla rodziców: Gdy dziecko znajdzie czerwone jajko (na drzewie pomiędzy jabłkami) proszę odtworzyć następne nagranie.

 

Tłumaczenie: Dobrze. Pokaż i powiedz “ Widzę czerwone jajko” Powtórz “Widzę czerwone jajko” Teraz narysuj jajko, wytnij je, pokoloruj na czerwono, napisz literkę “H” w ten sposób i naklej na koszyczek.

 

 

Wskazówka dla rodziców: Proszę w razie konieczności pomóc dziecku napisać literkę “H” na jajku (i powtórzyć z nim parę razy angielską wymowę nazwy literki “H” [Ejcz]) Gdy dziecko będzie gotowe proszę o włączenie następnego nagrania.

Tłumaczenie: Pokaż mi swój koszyk. Dobra robota! Teraz czas się pożegnać. Do zobaczenia jutro!

 https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 













Lesson 2 Blue

Aneta Lukas

LESSON 2                                                 (czwartki,marzec)

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

 

W prawym, górnym rogu jest zapisane w jakim dniu i miesiącu lekcja może być odtwarzana.

 

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

Odtwórz Hello!, Hello!

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Thursday” Jeśli dziecko będzie chciało można odtworzyć z nim piosenkę z lekcji pierwszej (Days of the week)

 

Tłumaczenie: Było super. Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Tak? Zaczynajmy! Czy możesz mi powiedzieć, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest wtorek? Nie? Poniedziałek? Nie? Niedziela? Nie? Dzisiaj jest czwartek? Powtórz: Dzisiaj jest czwartek. A teraz odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest dzisiaj dzień? Dzisiaj jest … (czwartek). Wspaniale, masz rację! Czwartek! Wskaż czwartek (Thursday) na obrazku.

 

                                     

 



Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz powiedz mi: Jaki mamy teraz miesiąc? Czy jest styczeń? Nie? Może październik? Nie? Wiem! Jest grudzień! Nie? Oh,  jest marzec. Masz rację. Jeszcze raz więc odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest teraz miesiąc? Jest … (marzec [March]) Wspaniale! Zaśpiewajmy razem piosenkę. Kiedy słyszysz “March” podskocz bardzo wysoko!

 

odtwórz Month of the year song

Wskazówka dla rodziców: Po pytaniu “When’s your birthday?” proszę jeszcze raz odtworzyć nagranie z piosenką o miesiącach i zatrzymać w miejscu gdzie są wypisane wszystkie nazwy miesięcy. Dziecko wskazuje palcem nazwę miesiąca, w którym się urodziło.

I tutaj dla państwa zadanie (: proszę zadać pytanie dziecku: When’s my birthday? ( Kiedy są moje urodziny?) i odpowiedzieć: My birthday’s in…..(nazwa miesiąca) Moje urodziny są w….

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Moje urodziny są w styczniu. A kiedy są twoje urodziny? Powiedz: moje urodziny są w… (miesiąc urodzenia)



 



Tłumaczenie: A teraz możemy iść na poszukiwanie pisanek. Ale najpierw spójrz na obrazek i powiedz mi ile widzisz tortów urodzinowych. Policz! Cztery? Dobrze! Odpowiedz na moje pytanie jeszcze raz: Ile widzisz tortów urodzinowych? Widzę cztery torty urodzinowe. A teraz policz wszystkie świeczki. Ile widzisz świeczek? Powiedz: Widzę piętnaście świeczek. Policzmy je razem 1..15 Wspaniale! A teraz czy widzisz zielone jajko? Znajdź jajko.Podpowiedź-jajko jest na torcie z 5-ma świeczkami, pomiędzy zielonymi serduszkami.




Tłumaczenie: Dobrze.Teraz narysuj jajko.Pokoloruj je na zielono i napisz na nim literkę “A” [ej] a następnie przyklej na koszyk w ten sposób.

 

 



Wskazówka dla rodziców: Jeśli dziecko nie potrafi narysować literki “A” proszę mu pomóc. Proszę również przećwiczyć z dzieckiem nazwę angielską litery “A” czyli [Ej]

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a? Pokaż mi swój koszyk proszę. Ile jest jajek w twoim koszyku? Policz. Wspaniale! Są dwa jajka w koszyku. Dobrze, a więc czas się pożegnać.

Do zobaczenia jutro!

 

odtwórz Bye, Bye song