UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies


 Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

 

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 

Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 

Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

  • Usuwanie plików cookie
  • Domyślne blokowanie plików cookie
  • Domyślne zezwalanie na pliki cookie
  • Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
  • Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 

Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 

Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 

Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 

Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

Materiały dla dzieci od Pani Katechetki

Kinga Balas
Kategoria:

Witam serdecznie wszystkie Dzieci i Rodziców
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Dzisiejszy temat lekcji:  Jezu ufam Tobie - Boże Miłosierdzie


1. Naszą wspólną modlitwą  będzie piosenka, którą dobrze znamy : "Taki duży, taki mały może świętym być...
Przeżywamy dzisiaj szczególny dzień - wspominamy 100- lecie urodzin polskiego papieża Jana Pawła II. Poznaliśmy jego życie na ostatnim naszym wirtualnym spotkaniu. Dziękujemy Panu Bogu za dar tak wielkiego świętego i prosimy o świętość dla nas. Pan Bóg zawsze na nas czeka ze swoją miłością. Tę prawdę przypomina Jan Paweł II w nauczaniu o Bożym Miłosierdziu.


2.Bóg kocha nas wielką miłością i nawet jeżeli czynimy coś niedobrego, to On nam przebacza, bo chce, abyśmy żyli z Nim w przyjaźni. Właśnie taką miłość Boga nazywamy MIŁOSIERDZIEM. Trwa ono WIECZNIE
Pan Jezus przypomina tę prawdę ukazując się siostrze Faustynie Kowalskiej
- zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu: Moja katolicka rodzina święta Faustyna i Miłosierdzie Boże (youtube) 
( spróbujcie odpowiedzieć na pytania)
- W jakim kraju urodziła się siostra Faustyna?
- Co było największym pragnieniem Helenki?
- Co polecił Pan Jezus Faustynie, kiedy się z Nim spotykała?


3.Pan Jezus poprosi ł siostrę Faustynę, aby namalowała obraz z Jego postacią. Sama nie potrafiła tego zrobić, lecz poproszono malarza, który według jej wskazówek wykonał wizerunek Jezusa.
(można go zobaczyć w internecie wpisując: Jezus Miłosierny Łagiewniki)


4. Drogie dzieci przez  poznawanie nauki Pana Jezusa - czyńmy dobro. Nie oddawajmy złem za zło, chętnie przebaczajmy, nie nośmy w sercu nienawiści do tych którzy nas krzywdzą. Takie postępowanie świadczy o prawdziwej wierze i miłości do Boga.
(zachęcam rodziców do rozmowy z dziećmi na ten temat)

5. Zachęcam do wspólnej modlitwy z dziećmi: Zdrowaś Mario... 
Święty Janie Pawle II - módl się za nami 
Święta Faustyno - módl się za nami 
 
Szczęść Boże!

Gimnastyka dla Misia

Kinga Balas
Kategoria:

„Ruch to zdrowie” B. Szelągowska 
Każde dziecko, pani, pan.
Znają mądre to przysłowie:
Żeby silnym, sprawnym być
Trzeba ćwiczyć- ruch to zdrowie!
 
Zapraszamy na gimnastykę:


 https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia

 

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

Kinga Balas
Kategoria:

Grafomotoryka - sprawność manualna rąk przejawiająca się odpowiednią precyzją ruchów
dłoni i palców, a także odpowiednim tempem wykonywanych czynności.


Celem ćwiczeń grafomotorycznych, oprócz ułatwiania dziecku opanowania nauki pisania w pierwszych latach edukacji są: 
•Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz czynności związanej z użyciem palców 
i dłoni. 
•Usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami piszącymi.
•Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych 
•Stymulowanie ogólnego rozwoju. 
•Wyrabianie motywacji do nauki. 
•Wzbudzanie zainteresowania dziecka.


Propozycje ćwiczeń grafomotorycznych:
•budowanie z klocków, 
•układanie puzzli, 
•przypinanie klamerek, 
•nawlekanie koralików, 
•nawijanie sznurka, 
•przewlekanie sznurowadeł, 
•zabawy plasteliną itp. 
•malowanie farbami, 
•rysowanie różnorodnymi przyborami plastycznymi (kredką, węglem, ołówkiem), 
•rysowanie szlaczków, 
•rysowanie po śladach, 
•łączenie kropek, 
•kolorowanie rysunków, 
•dyktanda graficzne.


Propozycje ćwiczeń grafomotorycznych: http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie
po-sladzie/

Wspólne zabawy sensoryczne

Kinga Balas
Kategoria:

Zabawy sensoryczne powinny dostarczyć różnorodnych bodźców koniecznych do rozwoju zmysłów dziecka oraz poszerzyć świat jego doznań.   Propozycje zabaw 
Do tego typu zabawy nie potrzebujemy skomplikowanych zabawek, możemy wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdą się w każdym domu. Zapraszam do wspólnej zabawy!


1. Zabawy z piaskiem
Najważniejszym narzędziem w czasie tej zabawy są dziecięce rączki. To one przesypują, ugniatają i przesiewają piasek. Gotowe budowle można ozdobić kamykami, muszelkami, listkami. 
Piasek kinetyczny:
• mąka kukurydziana (tyle, ile potrzebujecie piasku),
• olej spożywczy,
• barwnik spożywczy (opcjonalnie).
Do mąki stopniowo dodajemy olej. Mieszamy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.


2. Poszukiwanie skarbów w pudle rozmaitości
W pudełku chowamy niewielkich rozmiarów skarby, na przykład gumowe figurki albo plastikowe samochodziki lub różne materiały tj. folia, tkaniny, wstążki, piórka, filcowe kulki. Zadaniem dziecka jest odnalezienie ich.


3. Suchy makaron
Makaron w różnych kształtach i w wielu kolorach jest znakomity do przesypywania i segregowania. Wypełniony nim, słoik to świetny grzechoczący instrument. Starsze dzieci mogą spróbować nawlekać makaron na sznurek i zrobić naszyjnik.


4. Mała cukiernia
Ciasteczka z ciastoliny mogą mieć różne wielkości, kształty i kolory. Do zabawy przyda się wałek, występujące w roli posypek cekiny, brokat, ziarenka maku lub sezamu.
Domowa ciastolina:
• 2 szklanki mąki,
• 1 szklanka soli,
• 2 łyżki oleju roślinnego,
• 2 płaskie łyżki proszku do pieczenia,
• 1,5 szklanki gorącej wody.
Wszystkie składniki należy wymieszać i intensywnie ugniatać, aż się połączą, a masa zrobi się zwarta i elastyczna. Ciastolinę można zabarwić, dodając do podzielonej na części masy barwniki spożywcze.

Więcej pomysłów na zabawy sensoryczne znajdziecie Państwo w linku poniżej:

https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow/?fbclid=IwAR3LhrdUhr1-aT-HOUyhKUkezIFgZkAQJxLxEB8YjlM9KxKB0yqUlB8ZdpE

Mamo, Tato pobaw się ze mną!

Anna Kotas
Kategoria:

Za nami kolejne zajęcia z cyklu „Mami, Tato pobaw się ze mną!”.

Dzieci wraz z rodzicami obejrzały teatrzyk Kamishibai – „Mój przyjaciel Kemushi”.

Rozmawialiśmy o zwierzętach i ich środowiskach życia, a na koniec wykonaliśmy zajączka z papieru.

Kolejne zajęcia, prowadzone przez panią logopedę, dotyczyły kolorów.

Dzieci rozwiązywały zagadki, bawiły się chustą animacyjną, naśladowały odgłosy zwierząt i dobrze się bawiły.

Później wspólnie z mamami wykonały czapki bociana i żaby.