Bajki są dla nas wspaniałym pretekstem do kontaktów” - Danielle Bouvet
Ćwiczenia słuchowe cd.
Dla dzieci młodszych: 
1. Dziecko siedzi odwrócone bokiem do rodzica, rodzic wypowiada szeptem jakąś nazwę np.lalka - dziecko powtarza co usłyszało. 
2. Umawiamy się z dzieckiem, że jeśli usłyszy jakiś wyraz np. kotek, w ciągu innych wyrazów, wtedy musi zareagować np. przez podniesienie rąk w górę. Rodzic mówi: lody, kotek (dziecko podnosi ręce), mysz, mrówka, auto, kotek, kotek, korek… 
3. Dzielimy wyrazy na sylaby - rozmawiamy ze sobą w języku robotów: ma-ma; lo-dy; ma-li-ny; ko-tek; sa-mo-chód; o-bra-zek; itd…
Dla dzieci starszych: 
1. Podziel słowa na sylaby, policz ile sylab ma dane słowo (fasola, kalarepa, dom, tata, mama, ja, tulipany, żur, ….) 
2. Dobierz słowa do rymu: 
Przykład: słowa - sowa - głowa 
Propozycje, do których należy wymyślić rymy: 
dzień -……… 
buty - ……… 
kora - ………. 
fale - ………. 
woda - …….. 
grzyby - …… 
Janek - ……. 
kotek - ……. 
domek - …. 
3. Połącz sylaby. Jakie słyszysz słowo?
 ma-ma, ta-ta, O-la, l o-dy…. (inne słowa dwusylabowe wg uznania) 
pa-ra-sol, ko-la-no, ko-la-cja, ka-na-pa, ka-na-rek ….(trzy sylaby) 
ka-la-re-pa, sa-mo-cho-dy, ga-la-re-ta …(cztery sylaby) 
4. Który wyraz rozpoczyna się głoską [a] : noga, Ola, Ala, Ewa, koń, akwarium…….. 
5. Który wyraz kończy się głoską [a]: mama, tata, stół, ja, kot, mysz…. 
6. W którym wyrazie słyszysz głoskę [a] w środku: lato, okno, Ala, lew, Tomek, bazie… 
 
													 
						
