- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 429
Wake up! (obudź się)
Tak zaczęliśmy dzień. Komu się udało? Pamiętajmy o codziennym używaniu przytoczonych zdań, bo tylko w ten sposób dzieci “ bezboleśnie” zapamiętają całe konstrukcje.
Proszę teraz odtworzyć dzieciom video i taj jak to było poprzednio, najpierw się wsłuchujemy, gdy słyszymy “ Wake up” naśladujemy przeciąganie się. Potem puszczamy jeszcze raz piosenkę, tym razem z obrazem .
A dzisiejsze zdanie to:
Brush your teeth, please!( umyj zęby, proszę)
Pamiętamy również o “ Wash your hands”!!! za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba umycia rąk.
Najstarsze grupy znają już nazwy dni tygodnia. Wykorzystajmy to i zadajmy dziecku codziennie pytanie “ What day is it today?” (Jaki jest dzisiaj dzień?), aby utrwalać nazewnictwo.( It’s Monday-poniedziałek, Tuesday-wtorek, Wednesday- środa, Thursday-czwartek,Friday-piątek, Saturday- sobota, Sunday- niedziela). Można wracać do lekcji z poprzedniego bloku tematycznego ( Egg hunt), tam jest piosenka o dniach tygodnia, a pod spodem link do innej piosenki z nazwami dni tygodnia.
Odtwórz piosenkę o dniach tygodnia
A teraz pobaw się z Mattem
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 392
Drodzy Rodzice, Opiekunowie!
Nauka języka angielskiego, aby była efektywna nie może się opierać na przyswajaniu wyłącznie pojedynczych słówek. Faktem jest, że dzieci bardzo szybko zapamiętują wyrazy, ale też szybko je zapominają, gdy nie są one ciągle utrwalane. Dlatego wprowadzony wyraz powinien być zawsze użyty w zdaniu, frazie, które są powszechnie stosowane w codziennych czynnościach.
W obecnej sytuacji, gdzie przynajmniej do 26 kwietnia wszystkie placówki oświatowe są zamknięte, a my spędzamy ten czas z dziećmi, spróbujmy go efektywnie wykorzystać.
Pomyślałam, że dobrym pomysłem będzie przyswajanie przez dziecko codziennie jakiejś frazy, zdania podczas wykonywania zwykłych zajęć. Materiał, który był przedstawiony w wydaniu świątecznym ( Egg Hunt) będziemy oczywiście też utrwalać.
A na początek coś , co jest bardzo na czasie , czyli:
Wash your hands, please! (Umyj ręce ,proszę)
Proszę odsłuchać ścieżkę dźwiękową.( dzieci doskonale znają ten zwrot, to tak dla utrwalenia :) Następnie odtworzyć załączony link. Najpierw niech dziecko tylko słucha, bez patrzenia na ekran i w momencie, gdy usłyszy dzisiejszą frazę powie “ Stop”.( Bardzo dobre zadanie na ćwiczenie percepcji słuchowej).
Propozycja zabawy: Jeszcze raz odtwarzamy piosenkę, tym razem dziecko już ogląda video. W przedszkolu daję dzieciom gąbeczki. Proszę usiąść z dzieckiem na dywanie i udawać ,że myjecie sobie nawzajem np.włosy.
Proszę, używać tej konstrukcji za każdym razem, gdy będzie konieczność umycia rąk. Dziecko oczywiście też może poprosić , abyście umyli Państwo ręce. “ Wash your hands mummy/ daddy”. Doskonale, gdy dziecko ma siostrę lub brata. Wtedy poczuje się ważne :) prosząc by rodzeństwo umyło ręce np. przed posiłkiem. Piosenka ta, uczy nazw różnych części ciała, ale dzisiaj skupiamy się na rękach.
Z najstarszą grupą poznawaliśmy nazwy pomieszczeń, miejsc związanych z domem. W ramach przypomnienia proszę odtworzyć nagranie ( Where do you wash your hands? ) Gdzie myjesz ręce? Myję ręce w łazience. ( I wash my hands in the bathroom)
Zadanie na jutro. Gdy wejdziecie Państwo rano do pokoju dziecka , proszę powiedzieć: Wake up, please ( Obudź się proszę) - chyba,że to dziecko prędzej się obudzi:) Można zaproponować, że kto się pierwszy jutro budzi woła WAKE UP, PLEASE!
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 536
Lesson 13
Leśne Ludki, Krasnoludki
.
Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To już koniec naszego Egg Hunt.Spójrzcie na obrazek, aby otworzyć drzwi powiedzcie zaklęcie “ Happy Easter!”
Tłumaczenie: Posłuchajcie i spróbujcie zgadnąć: Kto mówi? ( proszę po kolei odtwarzać ścieżki dźwiękowe, na dole pod nagraniami umieszczone jest rozwiązanie)
Rozwiązanie:) p.Kasia,p.Agnieszka,p.Ala,p.Beatka,p.Danusia,p.Ewa,p.Janka,p.Justynka,p.Kinga,p.Krysia,p.Marysia,p.Ola,p.Dyrektor
Tłumaczenie: A teraz pooglądajcie historyjki.
Tłumaczenie: Spójrzcie. To jest zajączek wielkanocny. Możecie go wydrukować i pokolorować.
Tłumaczenie: A to jest gra planszowa: Easter Egg Hunt! Wydrukujcie i zagrajcie.
Opis gry: Pionki stawiamy na koszyczku z napisem START. Zaczyna najmłodszy uczestnik gry. Rzuca kostką [ proszę w tym momencie powiedzieć dziecku: Roll the dice (dajs)] i przesuwa pionek zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Gdy jest ruch następnej osoby mówimy:Your turn.
Oznaczenia: pole red ( czerwone)- dance (zatańcz), yellow (żółte)- sing a song (zaśpiewaj piosenkę), blue- jump 5 times( podskocz 5 razy),black (czarny) -miss your turn (tracisz kolejkę), pink- count to 30 (policz do 30-u), purple (fioletowy)- name the days of the week( nazwij dni tygodnia), green- name the months of the year ( wymień miesiące) Dodatkowo, gdy staniemy na polu z ukrytym zajączkiem i kurczątkiem wołamy: Hello, Easter Bunny! Hello, Easter chicken!
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 467
LESSON 12
KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI
Wskazówki dla rodziców:
Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.
Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.
Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Zaśpiewajmy piosenkę.
Tłumaczenie: Spójrz na obrazek, wskaż i powiedz: Koszyczek wielkanocny, kurczątko, pisanka, zajączek wielkanocny, bazie kotki.
Propozycja zabawy: Proszę przygotować 2 zestawy kart ze świątecznymi obrazkami
( koszyczek wielkanocny, zajączek, kurczaczek, bazie kotki, pisanka). Każdy z uczestników rozkłada swój zestaw kart przed sobą, w taki sposób, aby obrazki były niewidoczne. Gracze równocześnie odkrywają pierwszą ze swoich kart Jeśli mają te same obrazki wołają Happy Easter! I tak po kolei, aż odkryją wszystkie obrazki.
Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w parku. Wskaż kwiaty. Wskaż drzewo.Wskaż trawę. Wskaż ławkę. Wskaż kosz na śmieci. Znajdź czarne jajko.
Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na czarno.Napisz”wykrzyknik” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dwanaście.Tak, w koszyku jest dwanaście jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w piątek!
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 525
LESSON 10
KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI
Wskazówki dla rodziców:
Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.
Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.
Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Dzisiaj pouczmy się liczyć do 50-u. Powiedz: Fifty. Zaśpiewaj piosenkę
Tłumaczenie: Spójrz na obrazek. Wskaż liczbę 10. Jakie widzisz kształty? Koła.Wskaż liczbę 20. Jakie widzisz kształty? Kwadraty. Wskaż liczbę 30.Jakie widzisz kształty? Trójkąty. Wskaż liczbę 40. Jakie widzisz kształty? Prostokąty. Wskaż liczbę 50. Jakie widzisz kształty? Gwiazdy.
Tłumaczenie: Teraz pooglądaj historyjkę.
Tłumaczenie: Spójrz na obrazek , wskaż i powiedz. Co potrzebujesz, gdy jest słonecznie? Okulary przeciwsłoneczne. Co potrzebujesz, gdy jest deszczowo? Parasol. Co potrzebujesz, gdy jest śnieżnie? Rękawiczki. Co potrzebujesz, gdy jest wietrznie? Kurtkę.
Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w ogrodzie. Wskaż trawę. Wskaż ławkę.Wskaż krzewy.Znajdź fioletowe jajko.
Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na fioletowo.Napisz literę “E”[i] na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziesięć.Tak, w koszyku jest dziesięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w środę!
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 5 latki
- Odsłony: 438
LESSON 9
KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI
Wskazówki dla rodziców:
Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.
Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.
Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Pooglądaj video.
Tłumaczenie: Spójrz przez okno. Jaka jest dzisiaj pogoda? Jest ________słonecznie. Teraz spójrz na obraz. Wskaż dziewczynkę. Wskaż słońce. Wskaż kapelusz przeciwsłoneczny. Wskaż okulary przeciwsłoneczne. Spójrz jeszcze raz na obrazek i odpowiedz na pytanie. Jaka jest pogoda na obrazku? Jest słonecznie.
Tłumaczenie: Teraz zaśpiewajmy piosenkę.
Odtwórz What's the weather like today
Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez plac zabaw. Wskaż piaskownicę. Wskaż zjeżdżalnię. Wskaż huśtawkę. Znajdź granatowe jajko.
Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na granatowo.Napisz literę “T”[ ti] na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.
Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziewięć.Tak, w koszyku jest dziewięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!
Strona 5 z 7