LESSON 2                                                 (czwartki,marzec)

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

 

W prawym, górnym rogu jest zapisane w jakim dniu i miesiącu lekcja może być odtwarzana.

 

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

Odtwórz Hello!, Hello!

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Thursday” Jeśli dziecko będzie chciało można odtworzyć z nim piosenkę z lekcji pierwszej (Days of the week)

 

Tłumaczenie: Było super. Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Tak? Zaczynajmy! Czy możesz mi powiedzieć, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest wtorek? Nie? Poniedziałek? Nie? Niedziela? Nie? Dzisiaj jest czwartek? Powtórz: Dzisiaj jest czwartek. A teraz odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest dzisiaj dzień? Dzisiaj jest … (czwartek). Wspaniale, masz rację! Czwartek! Wskaż czwartek (Thursday) na obrazku.

 

                                     

 



Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz powiedz mi: Jaki mamy teraz miesiąc? Czy jest styczeń? Nie? Może październik? Nie? Wiem! Jest grudzień! Nie? Oh,  jest marzec. Masz rację. Jeszcze raz więc odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest teraz miesiąc? Jest … (marzec [March]) Wspaniale! Zaśpiewajmy razem piosenkę. Kiedy słyszysz “March” podskocz bardzo wysoko!

 

odtwórz Month of the year song

Wskazówka dla rodziców: Po pytaniu “When’s your birthday?” proszę jeszcze raz odtworzyć nagranie z piosenką o miesiącach i zatrzymać w miejscu gdzie są wypisane wszystkie nazwy miesięcy. Dziecko wskazuje palcem nazwę miesiąca, w którym się urodziło.

I tutaj dla państwa zadanie (: proszę zadać pytanie dziecku: When’s my birthday? ( Kiedy są moje urodziny?) i odpowiedzieć: My birthday’s in…..(nazwa miesiąca) Moje urodziny są w….

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Moje urodziny są w styczniu. A kiedy są twoje urodziny? Powiedz: moje urodziny są w… (miesiąc urodzenia)



 



Tłumaczenie: A teraz możemy iść na poszukiwanie pisanek. Ale najpierw spójrz na obrazek i powiedz mi ile widzisz tortów urodzinowych. Policz! Cztery? Dobrze! Odpowiedz na moje pytanie jeszcze raz: Ile widzisz tortów urodzinowych? Widzę cztery torty urodzinowe. A teraz policz wszystkie świeczki. Ile widzisz świeczek? Powiedz: Widzę piętnaście świeczek. Policzmy je razem 1..15 Wspaniale! A teraz czy widzisz zielone jajko? Znajdź jajko.Podpowiedź-jajko jest na torcie z 5-ma świeczkami, pomiędzy zielonymi serduszkami.




Tłumaczenie: Dobrze.Teraz narysuj jajko.Pokoloruj je na zielono i napisz na nim literkę “A” [ej] a następnie przyklej na koszyk w ten sposób.

 

 



Wskazówka dla rodziców: Jeśli dziecko nie potrafi narysować literki “A” proszę mu pomóc. Proszę również przećwiczyć z dzieckiem nazwę angielską litery “A” czyli [Ej]

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a? Pokaż mi swój koszyk proszę. Ile jest jajek w twoim koszyku? Policz. Wspaniale! Są dwa jajka w koszyku. Dobrze, a więc czas się pożegnać.

Do zobaczenia jutro!

 

odtwórz Bye, Bye song