- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 403
Zdanie na dzisiaj:
I’m hungry. ( Jestem głodny/a)
Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko No, I’m not.
Czy jesteś głodny/a?
Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.
Odtwórz piosenkę Are you hungry?
Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars
Starsze grupy znają nazwy dni tygodnia.Pod spodem historyjka utrwalająca nazewnictwo. Pamiętamy, pierwsze dzieci się wsłuchują, a potem konfrontują to co wysłuchały z obrazem.
Odtwórz Hungry caterpillar. What day is it?
Podają również link do strony British Council. Jest to historyjka o głodnym smoku. Tak jak poprzednio słuchamy, potem oglądamy.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-hungry-dragon
Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.
Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.
Nie zapomnijmy przed zabawą powiedzieć "Let's play!"
Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.
Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.
Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty.
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 438
Zdanie na dzisiaj:
I’m thirsty( Chce mi się pić, jestem spragniony/a)
Podczas całego dnia, dzieci z pewnością nieraz proszą o coś do picia. Wykorzystajmy to i poprośmy, aby używały powyższego zwrotu za każdym razem gdy będą spragnione.
Państwo również możecie zadać dziecku pytanie: Are you thirsty? ( Czy chce ci się pić? Jesteś spragniony?).Dziecko na takie pytanie powinno odpowiedzieć: Yes. I’m thirsty lub krótko: Yes, I am. Jeżeli dziecku nie chce się pić, powie: No, I’m not thirsty. lub krótko No, I’m not.
Chce ci się pić?
Tak, chce mi się pić? Jestem spragniony/a
Nie, nie chce mi się pić
Proszę odtworzyć piosenkę. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy “ I’m thirsty” naśladuje picie z butelki.Dwa pozostałe nagrania są do poszerzania i utrwalania słownictwa.
Odtwórz Learn drinks vocabulary
Propozycja zabawy: Będą nam potrzebne 2 karteczki (kartoniki) z napisem Yes, I am.i 8 karteczek z napisem No, I’m not. oraz butelka wody i jakieś maskotki, ulubione zabawki (10 sztuk). Każdy z uczestników wybiera 5 zabawek i ustawia je przed sobą w rzędzie. Uczestnicy mają swój zestaw kartoników z odpowiedziami, czyli 4 kartoniki z napisem I’m not i 1 kartonik z napisem Yes, I am. Następnie każdy z graczy rozkłada po jednym kartoniku przed zabawkami przeciwnika w ten sposób, aby napis był niewidoczny. Gracze równocześnie zadają pytanie swoim zabawką w jakiej chcą kolejności:Are you thirsty? Następnie odkrywają kartonik leżący przed zabawką, której zostało zadane pytanie.Jeśli na kartoniku jest napis No, I’m not zawodnik kontynuuje zadawanie pytań ( aby odsłonić karteczkę przed zabawką musi być zadane pytanie). Jeśli odsłoni napis Yes, I am biegnie szybko do kuchni ( to tak, aby trochę się poruszać) po butelkę z wodą i podaje ją zabawce mówiąc Here you are! ( proszę, gdy coś podajemy, dzieci bardzo często w przedszkolu używają tego zwrotu). Wygrywa oczywiście ten zawodnik, który jako pierwszy ” ugasi pragnienie zabawki”:) Trochę długa ta instrukcja, mam nadzieję, że zrozumiała.
Proszę. ( gdy podajemy coś. Nie gdy chcemy o coś poprosić, wtedy mówimy "please")
Oczywiście przed zabawą mówimy Let’s play a po zabawie Clean up, please.Możemy również odtworzyć piosenkę o sprzątaniu z wcześniejszej lekcji.
Pobawmy się. Zagrajmy.
Posprzątaj, proszę.
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 411
Zdanie na dzisiaj:
Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)
Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.
Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Przypominam ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy. ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).
Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).
(Wskaż coś żółtego)
(Policz samochody)
(Jaka jest dzisiaj pogoda)
( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)
( Umyj ręce, proszę)
Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?
Jutro rano, nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 387
Zdanie na dzisiaj:
Clean up, please! ( Posprzątaj, proszę)
Przewodnim tematem, który zaproponowały panie wychowawczynie na ten tydzień jest temat związany z ekologią. Nasze dzisiejsze zdanie jak najbardziej wpisuje się w ten temat.
Przypominam o używaniu wyrażeń: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! Let’s play! What day is it today!
Dzieci lubią bajki, zatem zaczniemy od Peppy Pig. Najpierw jednak, proszę odtworzyć nagranie z naszym dzisiejszym zdaniem i poprosić dzieci, aby powiedziały “Stop” , gdy usłyszą “ Clean up”.
Propozycja zabawy (będzie potrzebna rolka papieru toaletowego imitująca bandaż): Zanim zaczniemy zabawę przypominam, aby powiedzieć “ Let’s play”.
Dzisiejsza zabawa utrwala nazwy części ciała. Wraz z poszerzaniem słownictwa zabawę można będzie rozbudować do krótkiego dialogu. Jedna osoba jest lekarzem, druga pacjentem.Pacjent przychodzi do lekarza i mówi;Doctor, Doctor I feel pain in my (mówimy jakąś część ciała) np.. leg. Wtedy lekarz bandażuje ( papierem toaletowym) wymienioną część ciała.
Po zabawie należy posprzątać. Tutaj zrobimy mały eksperyment. Proszę w pewnym momencie, gdy zabawa dobiegnie końca, puścić dziecku nagranie z piosenką. Jestem ciekawa jak dzieci zareagują, bo w przedszkolu nie muszę nic mówić, puszczam piosenkę a one automatycznie zaczynają sprzątać. Bardzo pomocne:), zobaczymy czy u Państwa w domu zadziała.
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 442
Zdanie na dzisiaj:
Let’s play! (Pobawmy się!)
Zachęcam do codziennego używania poznanych zwrotów zarówno przez Państwa, jak i przez dzieci. Przypominam o ćwiczeniu: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! What day is it today!
Proszę dzieciom odtworzyć 2 nagrania.Pierwsze to piosenka o częściach ciała, drugie to nauka części ciała, które będą nam pomocne podczas naszej zabawy.
Odtwórz Body parts from Steve and Maggie
Teraz proszę użyć dzisiejszego zwrotu i zaproponować dzieciom zabawę.
Let’s play!
Propozycja zabawy: Proszę wyciąć z kolorowego papieru kształt przypominający plamę. Zabawa polega na tym, że przykładamy plamę do części ciała np. do nosa i wtedy druga osoba musi powiedzieć “ Wash your nose”. W ten sposób dzieci ćwiczą nie tylko części ciała, ale również muszą się skoncentrować i powiedzieć całe zdanie. Pod spodem umieszczam nagrania z podpowiedzią . W zamieszczonych piosenkach są też wymienione inne części ciała, tak że proszę również je zastosować. Podczas kąpieli dziecka proszę z nim ćwiczyć.
Umyj włosy!
Umyj nos!
Umyj palce u nóg!
Umyj nogi!
Umyj uszy!
Umyj twarz!
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 461
Wake up! (obudź się)
Tak zaczęliśmy dzień. Komu się udało? Pamiętajmy o codziennym używaniu przytoczonych zdań, bo tylko w ten sposób dzieci “ bezboleśnie” zapamiętają całe konstrukcje.
Proszę teraz odtworzyć dzieciom video i taj jak to było poprzednio, najpierw się wsłuchujemy, gdy słyszymy “ Wake up” naśladujemy przeciąganie się. Potem puszczamy jeszcze raz piosenkę, tym razem z obrazem .
A dzisiejsze zdanie to:
Brush your teeth, please!( umyj zęby, proszę)
Pamiętamy również o “ Wash your hands”!!! za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba umycia rąk.
Najstarsze grupy znają już nazwy dni tygodnia. Wykorzystajmy to i zadajmy dziecku codziennie pytanie “ What day is it today?” (Jaki jest dzisiaj dzień?), aby utrwalać nazewnictwo.( It’s Monday-poniedziałek, Tuesday-wtorek, Wednesday- środa, Thursday-czwartek,Friday-piątek, Saturday- sobota, Sunday- niedziela). Można wracać do lekcji z poprzedniego bloku tematycznego ( Egg hunt), tam jest piosenka o dniach tygodnia, a pod spodem link do innej piosenki z nazwami dni tygodnia.
Odtwórz piosenkę o dniach tygodnia
A teraz pobaw się z Mattem
Strona 4 z 7