- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 516
Zdanie na dzisiaj:
Read me a book, please. ( Przeczytaj mi książkę, proszę)
Czytanie książek jest wspaniałą okazją do pobycia ze sobą. Zachęcajmy dzieci, aby jak najczęściej sięgały po literaturę i jak zwykle wykorzystajmy okazję do nauki angielskiego. Nauczmy dziecko powyższego zdania i przed pójściem spać niech poprosi Państwa po angielsku o przeczytanie książki. Możemy poszerzyć słownictwo o kolejne zdanie, np. zaproponować dziecku, aby samo wybrało jakąś bajkę mówiąc: Choose a book. ( Wybierz książkę).
Odtwórz Books are my best friends
Język angielski nie jest językiem fleksyjnym, dlatego też bardzo sprawdza się słuchanie lektora z jednoczesnym patrzeniem na tekst. Oczywiście młodsze dzieci w przedszkolu jeszcze nie czytają, a starsze nie wszystkie, jednak samo opatrzenie się ze słowem pisanym i jego wymową przyniesie korzyści. Dlatego pod spodem bajka wtakiej właśnie formie. Zachęcam.
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 563
Zdanie na ten tydzień;
I love you ( Kocham Cię)
To zdanie chciałby każdy z nas usłyszeć jak najczęściej, a więc zachęcam stosujmy go przy każdej okazji.
Możemy również się zapytać “ Do you love me?” ( Czy mnie kochasz?) i oczywiście chcemy usłyszeć odpowiedź Yes, I do.
Pod spodem tradycyjnie linki do filmików, piosenek.
Odtwórz I love you and you love me
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 500
Zdanie na ten tydzień
Give me a hug ( Przytul mnie, uściskaj mnie)
W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Mamy ( Mother’s Day), dlatego też pod spodem piosenki dla naszych kochanych mam, a dzisiejsze zdanie niech jak najczęściej pojawia się w Waszych domach.Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy wyraz “hug” i "Mother's day"niech mocno się przytuli do mamy.
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 610
Zdanie na dzisiaj:
What can you do? ( Co umiesz, potrafisz zrobić?)
Can you sing? ( Czy umiesz śpiewać?) Na to pytanie możemy odpowiedzieć twierdząco: Yes, I can lub przecząco No, I can’t.
Pod spodem piosenki i inne materiały, które pozwolą dzieciom osłuchać się z dzisiejszymi zdaniami.
Odtwórz What can you do US version
Odtwórz Yes, I can/ Animal song
Odtwórz Yes, I can/ Actions song
Odtwórz Sports, actions/ Can/Can't
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 481
Powtórka (Repetition)
Dzisiaj dalej powtarzamy, ale też rozbudujemy sobie troszkę zdanie. Najpierw jednak video dla przypomnienia i dla rozrywki.
Proszę teraz odtworzyć pierwszą ścieżkę dźwiękową i poprosić, aby dziecko wybrało właściwy obrazek umieszczony pod spodem. Następnie odtwarzamy następne nagranie, gdzie właśnie mamy nasze rozbudowane zapytanie: What else can you….see, touch? itd. ( Co jeszcze możesz ...zobaczyć, dotknąć?)
nagranie 6blue21
Co jeszcze możesz skosztować?
Co jeszcze możesz powąchać?
Czego jeszcze możesz dotknąć?
Co jeszcze możesz usłyszeć?
Co jeszcze możesz zobaczyć?
- Szczegóły
- Aneta Lukas
- Kategoria: Język angielski - 4 latki
- Odsłony: 426
Powtórka ( Repetition)
Mamy do opanowania 5 zdań, dlatego też materiałów utrwalających jest sporo. Zdania te umożliwiają nam wykorzystanie szerokiego zasobu słownictwa.
Pod spodem jak zwykle linki. Pamiętajmy, że codzienne osłuchiwanie się dziecka z docelowym językiem, przynosi naprawdę wymierne korzyści. Zachęcam więc do puszczania dzieciom różnych angielskich bajek, piosenek. Nawet jeśli dziecko wielu rzeczy nie zrozumie, to nauczy się melodii języka i z czasem będzie wychwytywało coraz więcej słów a tym samym sens zdania.
Odtwórz five senses. Body parts song
Odtwórz Five senses song. Human sensory organs
Propozycja zabawy:
Wczoraj , dziecko miało wybierać pomiędzy “ hear” a “ see”. Dzisiaj przeprowadźmy tę samą zabawę, ale będziemy wybierać pomiędzy “see” a touch”.
Proszę pokazać dziecku za oknem chmurę i zadać pytanie: Can you see or can you touch the cloud? Dziecko powinno wybrać oczywiście “ see” ( I can see the cloud). Możemy również poszukać obrazków np. tęczy i tak samo zadać pytanie.
Teraz przygotujmy różne zabawki, który będziemy podawać dziecku do ręki. Dziecko ma zasłonięte oczy. Znów zadajemy pytanie Can you see or can you touch it? ( Możesz to zobaczyć, czy dotknąć?) Dziecko powinno odpowiedzieć I can touch it. ( Mogę tego dotknąć)
Możesz zobaczyć, czy dotknąć tęczę?
Możesz to zobaczyć, czy dotknąć tego?