Zdanie na dzisiaj:

I’m hungry. ( Jestem głodny/a)

 

 

Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie   “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko   ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko   No, I’m not.

 

 

Czy jesteś głodny/a?

 

Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.

Odtwórz piosenkę Are you hungry?

 

Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars

 

 

 

 

Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm  i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również  będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.

Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.

Nie zapomnijmy przed zabawą powiedzieć "Let's play!"

 

Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.

 

 

Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.

 

 

Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty. 

Zdanie na dzisiaj:

I’m thirsty( Chce mi się pić, jestem spragniony/a)

 

 

Podczas  całego dnia, dzieci z pewnością nieraz proszą o coś do picia. Wykorzystajmy to i poprośmy, aby używały powyższego zwrotu za każdym razem gdy będą spragnione.

Państwo również możecie zadać dziecku pytanie: Are you thirsty? ( Czy chce ci się pić? Jesteś spragniony?).Dziecko na takie pytanie powinno odpowiedzieć: Yes. I’m thirsty lub krótko: Yes, I am. Jeżeli dziecku nie chce się pić, powie: No, I’m not thirsty. lub krótko   No, I’m not.

 

Chce ci się pić?

Tak, chce mi się pić.

 Nie, nie chce mi się pić.

Proszę odtworzyć piosenkę. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy “ I’m thirsty” naśladuje picie z butelki.Dwa pozostałe nagrania są do poszerzania i utrwalania słownictwa.

Odtwórz piosenkę I'm thirsty

Odtwórz Learn drinks vocabulary

 

Odtwórz Learn fruit for kids

 

 

Propozycja zabawy: Będą nam potrzebne 2 karteczki (kartoniki) z napisem Yes, I am.i 8 karteczek z napisem No, I’m not. oraz butelka wody i jakieś maskotki, ulubione zabawki (10 sztuk). Każdy z uczestników wybiera 5 zabawek i ustawia je przed sobą w rzędzie. Uczestnicy mają swój zestaw kartoników z odpowiedziami, czyli 4 kartoniki z napisem I’m not i 1 kartonik z napisem Yes, I am. Następnie każdy z graczy rozkłada po jednym kartoniku przed zabawkami przeciwnika w ten sposób, aby napis był niewidoczny. Gracze równocześnie zadają pytanie swoim zabawką w jakiej chcą kolejności:Are you thirsty? Następnie odkrywają kartonik leżący przed zabawką, której zostało zadane pytanie.Jeśli na kartoniku jest napis No, I’m not zawodnik kontynuuje zadawanie pytań ( aby odsłonić karteczkę przed zabawką musi być zadane pytanie). Jeśli odsłoni napis Yes, I am biegnie szybko do kuchni ( to tak, aby trochę się poruszać) po butelkę z wodą i podaje ją zabawce mówiąc Here you are! ( proszę, gdy coś podajemy, dzieci bardzo często w przedszkolu używają tego zwrotu). Wygrywa oczywiście ten zawodnik, który jako pierwszy ” ugasi pragnienie zabawki”:) Trochę długa ta instrukcja, mam nadzieję, że zrozumiała.

 

 Proszę. ( Przy podawaniu. Nie , gdy o coś prosimy, wtedy mówimy "please")

Oczywiście przed zabawą mówimy Let’s play a po zabawie Clean up, please.Możemy również odtworzyć piosenkę o sprzątaniu z wcześniejszej lekcji.

 

Pobawmy się. Zagrajmy. 

 

Posprzątaj, proszę. 

 

 

Zdanie na dzisiaj:

Clean up, please! ( Posprzątaj, proszę)

 

 

Przewodnim tematem, który zaproponowały panie wychowawczynie na ten tydzień jest temat związany z ekologią. Nasze dzisiejsze zdanie jak najbardziej wpisuje się w ten temat.

Przypominam o używaniu wyrażeń: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! Let’s play!

 

Dzieci lubią bajki, zatem zaczniemy od Peppy Pig. Najpierw jednak, proszę odtworzyć nagranie z naszym dzisiejszym zdaniem i poprosić dzieci, aby powiedziały “Stop” , gdy usłyszą “ Clean up”.

 Odtwórz Peppa Pig 

 

 

Propozycja zabawy (będzie potrzebna rolka papieru toaletowego imitująca bandaż): Zanim zaczniemy zabawę przypominam, aby powiedzieć “ Let’s play”.

Dzisiejsza zabawa utrwala nazwy części ciała. Wraz z poszerzaniem słownictwa zabawę można będzie rozbudować do krótkiego dialogu. Jedna osoba jest lekarzem, druga pacjentem.Pacjent przychodzi do lekarza i mówi;Doctor, Doctor I feel pain in my (mówimy jakąś część ciała) np.. leg. Wtedy lekarz bandażuje ( papierem toaletowym) wymienioną część ciała.

 

 

Po zabawie należy posprzątać. Tutaj zrobimy mały eksperyment. Proszę w pewnym momencie, gdy zabawa dobiegnie końca,  puścić dziecku nagranie z piosenką. Jestem ciekawa jak dzieci zareagują, bo w przedszkolu nie muszę nic mówić, puszczam piosenkę a one automatycznie zaczynają sprzątać. Bardzo pomocne:), zobaczymy czy u Państwa w domu zadziała.

Odtwórz Clean up song 

 

Zdanie na dzisiaj:

 

 Let’s play! (Pobawmy się!)

 

 

Zachęcam do codziennego używania poznanych zwrotów zarówno przez Państwa, jak i przez dzieci. Przypominam o ćwiczeniu: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth!

 

Proszę dzieciom odtworzyć 2 nagrania.Pierwsze to piosenka o częściach ciała, drugie to nauka części ciała, które będą nam pomocne podczas naszej zabawy. 

 Odtwórz Body song

 

Odtwórz Body parts from Steve and Maggie

 

Teraz proszę użyć dzisiejszego zwrotu i zaproponować dzieciom zabawę.

Let’s play!



Propozycja zabawy: Proszę wyciąć z kolorowego papieru kształt przypominający plamę. Zabawa polega na tym, że przykładamy plamę do części ciała np. do nosa i wtedy druga osoba musi powiedzieć “ Wash your nose”. W ten sposób dzieci ćwiczą nie tylko części ciała, ale również muszą się skoncentrować i powiedzieć całe zdanie. Pod spodem umieszczam nagrania z podpowiedzią . W zamieszczonych piosenkach są też wymienione inne części ciała, tak że proszę również je zastosować. Podczas kąpieli dziecka proszę z nim ćwiczyć.

 

Umyj włosy!

 

Umyj nos!

 

 

Umyj palce u nóg!

 

Umyj nogi!

 

 

Umyj uszy!

 

 

Umyj twarz!

 

 

 

Wake up! (obudź się)

 

Tak zaczęliśmy dzień. Komu się udało? Pamiętajmy o codziennym używaniu przytoczonych zdań, bo tylko w ten sposób dzieci “ bezboleśnie” zapamiętają całe konstrukcje.

 

Proszę teraz odtworzyć dzieciom video i taj jak to było poprzednio, najpierw się wsłuchujemy, gdy słyszymy “ Wake up”  naśladujemy przeciąganie się. Potem puszczamy jeszcze raz piosenkę, tym razem z obrazem .

Odtwórz we all fall down

A dzisiejsze zdanie to:

 

Brush your teeth, please!( umyj zęby, proszę)

 

 

Odtwórz Brush your teeth

Pamiętamy również o “ Wash your hands”!!! za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba umycia rąk.



A teraz pobaw się z Mattem

Odtwórz daily routine freez song

Drodzy Rodzice, Opiekunowie!

   Nauka języka angielskiego, aby była efektywna nie może się opierać na przyswajaniu wyłącznie pojedynczych słówek. Faktem jest, że dzieci bardzo szybko zapamiętują wyrazy, ale też szybko je zapominają, gdy nie są one ciągle utrwalane. Dlatego wprowadzony wyraz powinien być zawsze użyty w zdaniu, frazie, które są powszechnie stosowane w codziennych czynnościach. 

    W obecnej sytuacji, gdzie przynajmniej do 26 kwietnia wszystkie placówki oświatowe są zamknięte, a my spędzamy ten czas z dziećmi, spróbujmy go efektywnie wykorzystać.

     Pomyślałam, że dobrym pomysłem będzie przyswajanie przez dziecko codziennie jakiejś frazy, zdania podczas wykonywania zwykłych zajęć. Materiał, który był przedstawiony w wydaniu świątecznym ( Egg Hunt) będziemy oczywiście też utrwalać.

    A  na początek coś , co jest bardzo na czasie , czyli:



                               Wash your hands, please! (Umyj ręce ,proszę)

 

Proszę odsłuchać ścieżkę dźwiękową.( dzieci doskonale znają ten zwrot, to tak dla utrwalenia :) Następnie odtworzyć załączony link. Najpierw niech dziecko tylko słucha, bez patrzenia na ekran i w momencie, gdy usłyszy dzisiejszą frazę powie “ Stop”.( Bardzo dobre zadanie na ćwiczenie percepcji słuchowej).

 Odtwórz The Bath Song

Propozycja zabawy:  Jeszcze raz odtwarzamy piosenkę, tym razem dziecko już ogląda video. W przedszkolu daję dzieciom gąbeczki. Proszę usiąść z dzieckiem na dywanie i udawać ,że myjecie sobie nawzajem np.włosy.

 

Proszę, używać tej konstrukcji za każdym razem, gdy będzie konieczność umycia rąk. Dziecko oczywiście też może poprosić , abyście umyli Państwo ręce. “ Wash your hands mummy/ daddy”. Doskonale, gdy dziecko ma siostrę lub brata. Wtedy poczuje się ważne :) prosząc by rodzeństwo umyło ręce np. przed posiłkiem. Piosenka ta, uczy nazw różnych części ciała, ale dzisiaj skupiamy się na rękach.

 Zadanie na jutro. Gdy wejdziecie Państwo rano do pokoju dziecka , proszę powiedzieć: Wake up, please ( Obudź się proszę) - chyba,że to dziecko prędzej się obudzi:) Można zaproponować, że kto się pierwszy jutro budzi woła WAKE UP, PLEASE!