Drodzy Rodzice, Opiekunowie!

   Nauka języka angielskiego, aby była efektywna nie może się opierać na przyswajaniu wyłącznie pojedynczych słówek. Faktem jest, że dzieci bardzo szybko zapamiętują wyrazy, ale też szybko je zapominają, gdy nie są one ciągle utrwalane. Dlatego wprowadzony wyraz powinien być zawsze użyty w zdaniu, frazie, które są powszechnie stosowane w codziennych czynnościach. 

    W obecnej sytuacji, gdzie przynajmniej do 26 kwietnia wszystkie placówki oświatowe są zamknięte, a my spędzamy ten czas z dziećmi, spróbujmy go efektywnie wykorzystać.

     Pomyślałam, że dobrym pomysłem będzie przyswajanie przez dziecko codziennie jakiejś frazy, zdania podczas wykonywania zwykłych zajęć. Materiał, który był przedstawiony w wydaniu świątecznym ( Egg Hunt) będziemy oczywiście też utrwalać.

    A  na początek coś , co jest bardzo na czasie , czyli:



                               Wash your hands, please! (Umyj ręce ,proszę)

 

Proszę odsłuchać ścieżkę dźwiękową.( dzieci doskonale znają ten zwrot, to tak dla utrwalenia :) Następnie odtworzyć załączony link. Najpierw niech dziecko tylko słucha, bez patrzenia na ekran i w momencie, gdy usłyszy dzisiejszą frazę powie “ Stop”.( Bardzo dobre zadanie na ćwiczenie percepcji słuchowej).

Odtwórz The Bath Song 

Propozycja zabawy:  Jeszcze raz odtwarzamy piosenkę, tym razem dziecko już ogląda video. W przedszkolu daję dzieciom gąbeczki. Proszę usiąść z dzieckiem na dywanie i udawać ,że myjecie sobie nawzajem np.włosy.

 

Proszę, używać tej konstrukcji za każdym razem, gdy będzie konieczność umycia rąk. Dziecko oczywiście też może poprosić , abyście umyli Państwo ręce. “ Wash your hands mummy/ daddy”. Doskonale, gdy dziecko ma siostrę lub brata. Wtedy poczuje się ważne :) prosząc by rodzeństwo umyło ręce np. przed posiłkiem. Piosenka ta, uczy nazw różnych części ciała, ale dzisiaj skupiamy się na rękach.

Zadanie na jutro. Gdy wejdziecie Państwo rano do pokoju dziecka , proszę powiedzieć: Wake up, please ( Obudź się proszę) - chyba,że to dziecko prędzej się obudzi:) Można zaproponować, że kto się pierwszy jutro budzi woła WAKE UP, PLEASE! 

 

LESSON 13

MUCHOMORKI, SKRZATY

 

 

                                                       

                                                 

 

Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki ! Witajcie Skrzaciki ! To już koniec naszego Egg Hunt.Spójrzcie na obrazek, aby otworzyć drzwi powiedzcie zaklęcie “ Happy Easter!” 





Tłumaczenie: Posłuchajcie i spróbujcie zgadnąć: Kto mówi? ( proszę po kolei odtwarzać ścieżki dźwiękowe, na dole pod nagraniami umieszczone jest rozwiązanie)

                                                                           

 















Rozwiązanie:) p.Kasia,p.Agnieszka,p.Ala,p.Beatka,p.Danusia,p.Ewa,p.Janka,p.Justynka,p.Kinga,p.Krysia,p.Marysia,p.Ola,p.Dyrektor

Tłumaczenie: A teraz pooglądajcie historyjki.                         

 Odtwórz Easter at home 

   Odtwórz Easter-Nursery Rhymes  

  Odtwórz Easter toys

Tłumaczenie: Spójrzcie. To jest zajączek wielkanocny. Możecie go wydrukować i pokolorować.

  Pobierz kolorowankę

Tłumaczenie: A to jest gra planszowa: Easter Egg Hunt! Wydrukujcie i zagrajcie.

Opis gry: Pionki stawiamy na koszyczku z napisem START. Zaczyna najmłodszy uczestnik gry. Rzuca kostką [ proszę w tym momencie powiedzieć dziecku: Roll the dice (dajs)] i przesuwa pionek zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Gdy jest ruch następnej osoby mówimy:Your turn. 

Oznaczenia:  pole red ( czerwone)- dance (zatańcz), yellow (żółte)- sing a song (zaśpiewaj piosenkę), blue- jump 5 times( podskocz 5 razy),black (czarny) -miss your turn (tracisz kolejkę), pink- count to 20 (policz do 20-u), purple (fioletowy)- name the days of the week( nazwij dni tygodnia), green- turn around ( obróć się) Dodatkowo, gdy staniemy na polu z ukrytym zajączkiem i kurczątkiem wołamy: Hello, Easter Bunny! Hello, Easter chicken!                                                                                                  

  Pobierz Grę 




LESSON 12

MUCHOMORKI, SKRZATY




Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.


Odtwórz Hello song

 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Zaśpiewajmy piosenkę.

                                                                           

 

Odtwórz Here comes the Bunny

Tłumaczenie: Spójrz na obrazek, wskaż  i powiedz: Koszyczek wielkanocny, kurczątko, pisanka, zajączek wielkanocny,bazie kotki.

 



Propozycja zabawy: Proszę przygotować 2 zestawy kart ze świątecznymi obrazkami 

( koszyczek wielkanocny, zajączek, kurczaczek, bazie kotki, pisanka). Każdy z uczestników rozkłada swój zestaw kart przed sobą, w taki sposób, aby obrazki były niewidoczne. Gracze równocześnie  odkrywają pierwszą ze swoich kart Jeśli mają te same obrazki wołają Happy Easter! I tak po kolei, aż odkryją wszystkie obrazki.



 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w parku. Wskaż kwiaty. Wskaż drzewo.Wskaż trawę. Wskaż ławkę. Wskaż kosz na śmieci. Znajdź czarne jajko.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na czarno.Napisz”wykrzyknik”  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dwanaście.Tak, w koszyku jest dwanaście  jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w piątek!   

                      

Odtwórz Bye Bye song                                                                                                                                       

 

              




LESSON 11

MUCHOMORKI, SKRZATY



 

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.


Odtwórz Hello song



 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Pooglądajmy historyjki                                                                           

                                      

 

.odtwórz ice cream for Steve

  

 

Tłumaczenie: Spójrz na obrazek, wskaż  i odpowiedz. Czy lubisz lody? Lubię lody/ Nie lubię lodów     ( I  Like ice cream/ I don’t like ice cream). Czy lubisz czekoladę ? I like chocolate/I don’t like chocolate. Czy lubisz ciasto? Czy lubisz jogurt? Czy lubisz mleko? Czy lubisz żółty ser? Czy lubisz śliwki?

Propozycja zabawy: Proszę przygotować kartoniki z różnymi produktami, owocami. Spośród przygotowanych kartoników, każdy uczestnik wybiera 3. Kładzie je przed sobą tak, żeby przeciwnik nie widział jakie są na nich obrazki.Zadajemy naprzemiennie pytanie: Do you like…( wymieniamy nazwę produktu)? Jeśli osoba, której zadajemy pytanie ma obrazek z tym produktem , to go odkrywa i mówi: Yes, I like...Wygrywa ten uczestnik gry, któremu uda się jako pierwszemu odkryć wszystkie karty przeciwnika.

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie po łące. Wskaż kwiaty. Wskaż pszczołę.Wskaż motyla. Wskaż gąsienicę. Wskaż mrówkę. Znajdź białe jajko.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na biało.Napisz literę “R”[a:]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Jedenaście.Tak, w koszyku jest jedenaście  jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w czwartek!   

                      

Odtwórz Bye Bye song           

                   




LESSON 10

MUCHOMORKI, SKRZATY



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.


Odtwórz Hello song



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Pooglądajmy historyjkę                                                                           

                                      

 Odtwórz weather story

 

 

Tłumaczenie: Spójrz na obrazek , wskaż i powiedz. Co potrzebujesz, gdy jest słonecznie? Okulary przeciwsłoneczne. Co potrzebujesz, gdy jest deszczowo? Parasol. Co potrzebujesz, gdy jest śnieżnie? Rękawiczki. Co potrzebujesz, gdy jest wietrznie? Kurtkę.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w ogrodzie. Wskaż trawę. Wskaż ławkę.Wskaż krzewy.Znajdź fioletowe jajko.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na fioletowo.Napisz literę “E”[i]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziesięć.Tak, w koszyku jest dziesięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w środę!   

          

                  

Odtwórz Bye Bye song


LESSON 9

MUCHOMORKI, SKRZATY



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song

 



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 



 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Jaka jest dzisiaj pogoda? Spójrz przez okno. Jest słonecznie. Zaśpiewajmy piosenkę.                                                                            

 Odtwórz What's the weather like today

                                     

 

Tłumaczenie: Teraz pooglądaj historyjkę.


Odtwórz Finger animal family

 

 

 

Tłumaczenie: Teraz spójrz na  obrazek. Gdzie jest motyl? Wskaż i powiedz: Here!(tutaj) Jakiego koloru jest motyl? Niebieskiego. Gdzie jest biedronka? Wskaż i powiedz: Here!.Jakiego koloru jest biedronka? Czerwono-czarna. Gdzie jest mrówka? Wskaż i powiedz:Here! Jakiego koloru jest mrówka? Brązowego. Gdzie jest gąsienica? Wskaż i powiedz: Here!. Jakiego koloru jest gąsienica? Zielonego.Gdzie jest robak? Wskaż i powiedz.Here! Jakiego koloru jest robak? Żółtego.

 

 




    Tłumaczenie: Spójrz na  jeszcze jeden obrazek. Wskaż brudną twarz. Wskaż czystą twarz. Gdzie jest czysta noga?. Gdzie jest brudna noga? Gdzie jest czysta ręka? Gdzie jest brudna ręka? Wskaż brudne spodnie. Wskaż czyste spodnie

 




Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez plac zabaw. Wskaż piaskownicę. Wskaż zjeżdżalnię. Wskaż huśtawkę. Znajdź granatowe jajko.

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na granatowo.Napisz literę “T”[ ti]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziewięć.Tak, w koszyku jest dziewięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!   

     Odtwórz Bye Bye song