Powtórka (Repetition- Five Senses) ciąg dalszy

Przesyłam dalsze materiały, które pomogą dziecku utrwalić poznane zwroty.

Odtwórz The five senses .The Dr. Binocs Show

 

Odtwórz Five senses

 

Odtwórz Learn the Five senses

 

Odtwórz The five senses song

 

Propozycja zabawy: Proszę zasłonić dziecku oczy opaską i zastukać w drzwi,po czym zadać pytanie: Can you see or can you hear? ( Widzisz, czy słyszysz ?). Dziecko powinno odpowiedzieć I can hear. Proszę przećwiczyć z dzieckiem jeszcze na innych przykładach np. klaszcząc w dłonie, puszczając muzykę itd. Następnie,ściągamy dziecku opaskę i kładziemy przed nim po kolei różne rzeczy, najlepiej, żeby nie wydawały dźwięku. Znów zadajemy pytanie Can you see or can you hear? Tym razem dziecko powinno odpowiedzieć I can see.

 

 

 

Powtórka ( Repetition)

W zeszłym tygodniu , każdego dnia poznawaliśmy zdania związane z innym zmysłem.Dzisiejsze  materiały zawierają wszystkie 5 zmysłów razem zebrane.

Dziecko będzie musiało się bardzo dobrze skupić i kiedy usłyszy“ touch” niech porusza palcami, “ see”- zamruga oczami, “ hear” - przyłoży dłoń do ucha, “taste”- wystawi język,

“ smell”- dotknie nosa.

Przypominam, że najpierw odtwarzamy nagranie bez oglądania obrazu,uważnie się wsłuchujemy i wskazujemy poszczególne części ciała.

 

Ostatni link jest do zadania, w którym należy dopasować obrazki do zmysłów.

 

Odtwórz Five senses song

 

Odtwórz Kids vocabulary - Five senses

W powyższym video jest " feel", czyli czuć, odczuwać zamiast " touch"

 

Odtwórz My five senses

 

Otwórz My five senses match-up

Zdanie na dzisiaj:

Taste the soup. ( Skosztuj zupę)

 

 

Dzisiaj  nauczymy się mówić, o tym co możemy skosztować, a więc przy okazji utrwalić słownictwo związane z jedzeniem. I o to pod spodem, zestawienie w przykładowych zdaniach, 5     podstawowych zmysłów, których uczyliśmy się używać w tym tygodniu.

 

I can touch/ I touch a table. ( Dotykam stołu)

I can see/ I see a rainbow   ( Widzę tęczę)

I can hear/ I hear a bird       ( Słyszę ptaka)

I can smell/ I smell a flower  ( Wącham kwiatka)

I can taste/ I taste ice-cream  ( Smakuję lody)

 

 

 

 

 

 

Pod spodem pomocne materiały do odtworzenia. Tym razem, gdy dziecko usłyszy wyraz

 “ taste” niech wysunie język, trochę niegrzecznie, ale to w szczytnym celu:)

  Odtwórz The taste song

 Odtwórz Let's taste the food

 

Odtwórz The Tasty Taste Test cartoon

 

Odtwórz 5 senses song-The sense of taste

 

Odtwórz sense of taste

Zdanie na dzisiaj:

Smell the flowers ( Powąchaj kwiaty)

 

 

Następnym zmysłem, jest zmysł węchu. Możemy powiedzieć: I can smell the flowers lub

 I smell the flowers. ( Czuję kwiaty). Najlepiej przećwiczyć powyższą konstrukcję na przykładzie żywności, bo ma charakterystyczny zapach. W ostatnim filmiku jest przedstawiona właśnie taka zabawa. Podczas zabawy dziecko ma zasłonięte oczy i odgaduje po zapachu nazwę produktu. Proszę zadać dziecku pytanie: What can you smell? Co czujesz? ( w sensie zapachu). Możemy również zadać pytanie: Can you smell the flowers? Czy czujesz kwiaty?

 

Czuję kwiaty ( Czuję zapach kwiatów)

 

Co czujesz? ( w sensie zapachu)

 

Czy czujesz kwiaty?( Czy czujesz zapach kwiatów?)

Proszę, aby dzieci za każdym razem , gdy usłyszą w nagraniach" smell" dotknęły swojego nosa

Odtwórz Nose and sense of smell

Odtwórz The stolen smell

Odtwórz I can smell

Odtwórz Smelling activity for kids

Zdanie na dzisiaj:

I can see a window. ( Widzę okno)

 

 

Wiele rzeczy, osób nas codziennie otacza, więc nie będzie najmniejszego problemu z użyciem dzisiejszego zwrotu. Tak, jak poprzednio pytanie możemy zadać na dwa sposoby:

What can you see? lub What do you see?

Na rozgrzewkę piosenka, która pozwoli utrwalić dzisiejszy zwrot a także kolory. 

 


Odtwórz I can see a rainbow song

Poniższe dwa filmiki to gry, w których należy odgadnąć zwierzę zanim skończy się wyznaczony czas. Tutaj prośba do Państwa, aby za każdym razem zadać dziecku pytanie What can you see? i zachęcać dziecko, żeby użyło zwrotu I can see …(np. a dog)

Odtwórz Animal guessing game

 

Odtwórz Animals vocabulary game

Tutaj gra na podobnej zasadzie. Zanim pojawi się zwierzę będzie odgłos jaki ono wydaje, wykorzystajmy to, aby utrwalić wczorajszy zwrot i zadajmy  dziecku pytanie What can you hear? a następnie What can you see?

 

 

Co słyszysz?

 

 

Co widzisz?

Odtwórz What's in the window ? game

Pod spodem link do gry online, w której należy znaleźć puzzel z odpowiednim obrazkiem 

 

https://www.turtlediary.com/game/picture-puzzles.html

Propozycja zabawy: “ Hide and seek”, czyli zabawa w chowanego. Jeśli macie Państwo taką możliwość, zagrajmy z dzieckiem. Będziemy mogli poćwiczyć przy okazji liczenie, a kiedy osoba zostanie odnaleziona , szukający woła: I can see you! ( widzę cię).

 

Widzę cię.

Zdanie na dzisiaj:

I can hear music ( Słyszę muzykę)

Dzisiaj nauczymy się mówić o tym co słyszymy. Gdy chcemy dziecku zadać pytanie, powiemy: What can you hear? Na to pytanie odpowiemy I can hear...Oczywiście w linkach spotkacie się Państwo z inną też wersją What do you hear? I hear…

 

Pod spodem linki do piosenek i gry, która poprawi umiejętności dzieci jeśli chodzi o słuchanie.

W trakcie odtwarzania dźwięków, proszę zawsze zadać dziecku pytanie “ What can you hear?” i poprosić, aby dziecko zaczęło odpowiedź od : I can hear…( jeśli zna angielską nazwę to super, jeśli nie może dokończyć po polsku). Jednak zachęcam do sprawdzenia wspólnie z dzieckiem angielskiej nazwy w słowniku.

Odtwórz I can hear the bell song

 

Odtwórz What do you hear song

 

Odtwórz Home stuff sounds

 

Odtwórz listening game

 

Co słyszysz?

 

Słyszę...