LESSON 8

MUCHOMORKI, SKRZATY



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.



 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 

 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Powiedz mi:Jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest czwartek? Nie! Czy jest sobota? Nie!  Dzisiaj jest piątek (Friday).Spójrz na obrazek i powtórz: Jest piątek.

 



Propozycja zabawy: Proszę przygotować karty z napisanymi dniami tygodnia z jednej strony np. It’s Monday itd. Kładziemy karty rozłożone przed sobą, napisy są niewidoczne. Zadajecie państwo pytanie: What day is it today? ( Jaki jest dzisiaj dzień?). Zawodnicy odkrywają karty naprzemiennie. Osoba, która pierwsza odkryje właściwy dzień tygodnia mówi:                             It’s ..….…(wymienia nazwę dnia tygodnia) I’m the winner!                                                                              

 

                                   



Tłumaczenie: Pooglądaj historyjkę.

Odtwórz Vegetables from Steve and Maggie

 

 




    Tłumaczenie: Spójrz na obrazek i wskaż warzywa, a teraz wskaż owoce.

 



 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy na quiz.

 

Odtwórz Healthy Unhealthy Food Quiz

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie nad jeziorem. Wskaż trawę. Wskaż jezioro. Wskaż dziewczynkę. Znajdź szare jajko.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na szaro.Napisz literę “S”[ Es]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

obrazek S literka

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Osiem.Tak, w koszyku jest osiem jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w poniedziałek!              

Odtwórz Bye Bye song

 




LESSON 7

MUCHOMORKI, SKRZATY

 



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song

 



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 



 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Powiedz mi:Jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest środa? Nie! Czy jest niedziela? Nie!  Dzisiaj jest czwartek (Thursday).Spójrz na obrazek i powtórz: Jest czwartek.

 

 

 

Tłumaczenie: Teraz pooglądajmy historyjki..

 

odtwórz food stories from Steve and Maggie 

 

Tłumaczenie:Teraz popatrz na obrazek. Wskaż jabłka. Czy lubisz jabłka? Czy jabłka są zdrowe? Tak! Wskaż banany. Czy lubisz banany? Czy banany są zdrowe? Tak!.Wskaż pomarańcze. Czy lubisz pomarańcze? Czy pomarańcze są zdrowe? Tak. Teraz policz: Ile jest owoców na obrazku? (20-twenty)

 

 



Propozycja zabawy: Proszę zasłonić dziecku oczy chustką. Położyć przed nim różne produkty np. owoce, warzywa, chipsy, czekoladki itp. Proszę poprosić dziecko, żeby wybrało zdrową żywność. Podczas wybierania dziecko mówi: Healthy (zdrowe)

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez góry.

Wskaż góry. Wskaż rzekę. Wskaż kwiaty. Wskaż las.Teraz znajdź brązowe jajko.

 

 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na brązowo.Napisz literę “A”[ Ej]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Siedem.Tak, w koszyku jest siedem jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w piątek!                   

 Odtwórz Bye Bye song

 




LESSON 6

MUCHOMORKI, SKRZATY

 



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.



 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello Song Song



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 



 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Powiedz mi: Czy jest wtorek? Nie! Czy jest poniedziałek? Nie! Czy jest piątek? Nie! Dzisiaj jest środa (Wednesday).Spójrz na obrazek i powtórz: Jest środa.

 

 

Tłumaczenie: Teraz zaśpiewajmy piosenkę.

 

 Odtwórz Days of the week song

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz obejrzyj historyjkę.

 Odtwórz Magic weather from Steve and Maggie

 

 

 

 Tłumaczenie: Spójrz na obrazek. Jest pochmurno! Czy widzisz słońce? Powiedz: Nie widzę słońca. Czy widzisz chmury? Widzę chmury.



Propozycja zabawy: Dziecko zasłania oczy. Państwo dajecie mu do rąk jakąś rzecz i zadajecie pytanie: What is it? ( łot iz it)- Co to jest? Dziecko mówi : I can’t see ( nie widzę). Państwo mówicie: Guess (ges) -zgadnij. Dziecko próbuje odgadnąć co trzyma w rękach.

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek? Dzisiaj dróżka biegnie nad morzem.

Wskaż morze. Wskaż plażę. Wskaż statek. Wskaż zamek z piasku.Teraz znajdź różowe jajko.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na różowo.Napisz literę “E”[ i]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Sześć.Tak, w koszyku jest sześć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w czwartek!                     

 

  Odtwórz Bye Bye Song   




 

 

LESSON 5

MUCHOMORKI, SKRZATY

 



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello Song Song

 

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 

 



Tłumaczenie: Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Powiedz mi: Czy jest niedziela? Nie! Czy jest poniedziałek? Nie! Czy jest piątek? Nie! Dzisiaj jest wtorek (Tuesday).Spójrz na obrazek i powtórz: Jest wtorek.

 

 

 

Tłumaczenie: Teraz, nazwij ze mną wszystkie dni tygodnia. Poniedziałek….niedziela. Bardzo dobrze. Powiedz mi: Jaka jest teraz pora roku? Jest wiosna. Spójrz na obrazek i policz pszczoły. Ile widzisz pszczół? 10, zgadza się.A teraz policz motyle. Ile widzisz motyli? 15, to prawda.Teraz spójrz na żabki. Znajdź smutną i rozgniewaną żabkę. Teraz policz żabki. Ile jest żabek? 20, bardzo dobrze.

 



Wskazówka dla rodziców: Pamiętamy zatrzymywaniu nagrania:)

 

Tłumaczenie: Spójrz na jeszcze jeden obrazek.Co widzisz? Zacznij od…  I can see ( widzę..)

( w tym miejscu dziecko opisuje co widzi na obrazku, proszę dopilnować żeby każde zdanie zaczynało od “ I can see”





Tłumaczenie: Bardzo dobrze. A teraz spróbuj jeszcze raz ze mną. Widzę dziewczynkę. Widzę słońce. Widzę dwa kwiatki. Widzę drzewo. Wspaniale! A teraz powiedz mi: Jaka jest pogoda? Jest słonecznie! Tak, dziewczynka ma ubrany kapelusz przeciwsłoneczny, koszulkę z krótkim rękawem, krótkie spodenki i okulary przeciwsłoneczne.

 

 

Tłumaczenie:Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie wzdłuż rzeki.Wskaż słońce. Wskaż drzewo.Wskaż motyla.Wskaż żabę.Wskaż pszczołę.Wskaż niebo. Wskaż trawę. Wskaż chmurę. Teraz znajdź pomarańczowe jajko. 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na niebiesko.Napisz literę “Y”[łaj]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Pięć.Tak, w koszyku jest pięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w środę!   

  Odtwórz Bye Bye Song

 




LESSON 4

MUCHOMORKI, SKRZAT

 

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 



Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.



Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

Odtwórz Hello Song Song



Tłumaczenie: Wspaniale! Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu?. Tak?Zaczynajmy więc. Pouczmy się dzisiaj dni tygodnia. Posłuchaj piosenki.

 Odtwórz, The Days Of The Week Song

 

Tłumaczenie:Bardzo dobrze. A teraz powiedz mi: Czy wiesz ,jaki jest dzisiaj dzień? Dzisiaj jest poniedziałek Popatrz na obrazek i powtórz : Jest poniedziałek.

 

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Jest poniedziałek i jest wiosna. Teraz pooglądaj opowieść i za każdym razem, gdy usłyszysz "Spring" (wiosna) udawaj, że wąchasz kwiatki.

Odtwórz Spring has come 

 

Następne zadanie. Spójrz na obrazek.  Jaka jest pogoda? Czy jest słonecznie? Nie! Czy jest wietrznie? Nie!. Czy jest śnieżnie? Nie! Czy jest deszczowo? Tak, jest deszczowo. Chłopczyk ma ubrane czerwone kalosze i czerwony płaszcz przeciwdeszczowy.Może skakać po kałużach

 

 

 Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez las Wskaż słońce. Wskaż chmury. Wskaż niebo. Wskaż dom.Jakiego koloru jest dom. Bardzo dobrze, żółtego.A teraz , gdzie jest niebieskie jajko? Znajdź jajko.

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na niebiesko.Napisz literę “P” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.

 

 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotów?.Pokaż mi swój koszyk, proszę. Ile jest w koszyku jajek? Policz.Wspaniale. W koszyku są 4 jajka. Dobra robota. Czas się więc pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!

 Odtwórz Bye Bye Song




LESSON 3

MUCHOMORKI, SKRZATY

 



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Muchomorki! Witajcie Skrzaty! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

odtwórz Hello song

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtwórz nagranie i po każdym pytaniu zrób pauzę. 

 



Tłumaczenie: Wspaniale! Jesteście gotowi na poszukiwanie skarb?. Tak?Zaczynajmy więc.Posłuchaj i obejrzyj uważnie video.Kiedy słyszysz:What’s the weather like today?(Jaka jest dzisiaj pogoda?) wskaż okno.

 

odtwórz piosenkę o pogodzie

Wskazówki dla rodziców: Proszę  odtworzyć jeszcze raz nagranie i zatrzymać w miejscu , gdzie są 4 chmurki pogodowe.

 

Tłumaczenie:Bardzo dobrze. A teraz posłuchaj i wskaż. Jest słonecznie.Jest śnieżnie. Jest wietrznie. Jest deszczowo.Teraz spójrz (obrazek poniżej) i dopasuj obrazki.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Spójrz na obrazek pokazujący wiosnę. Wskaż drzewo. Wskaż słońce. Wskaż chmurę.Wskaż trawę. Wskaż niebo.A teraz , gdzie jest żółte jajko?. Znajdź żółte jajko.

 



 



Tłumaczenie: Bardzo dobrze. Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj je na żółto, napisz literę “P” na nim i naklej na koszyczek w ten sposób (proszę pomóc dziecku napisać literkę “P” [pi]) 



 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotów?.Pokaż mi swój koszyk, proszę. Ile jest w koszyku jajek? Policz. Trzy,wspaniale. W koszyku są 3 jajka. Dobra robota. Czas się więc pożegnać. Do zobaczenia w poniedziałek!

 

odtwórz Bye Bye song