Zdanie na dzisiaj:

Touch your toes ( Dotknij swoich palców u stóp)

 

 W tym tygodniu zajmiemy się zmysłami. Codziennie używamy różnego rodzaju zmysłów a więc okazji do ćwiczeń zwrotów i słownictwa będzie wiele. Dzisiaj na tapecie zmysł dotyku. Znamy kolory, nazwy części ciała, słownictwo związane z ubiorem, domem, jest w czym wybierać.

 Pod spodem oczywiście linki powiązane z dzisiejszym zwrotem

Odtwórz Touch your head action song

Odtwórz Touch a window

Propozycja zabawy: Wykorzystajmy okazję, aby utrwalić przy okazji liczebniki. Możemy np.poprosić dziecko: Touch  something yellow 5 times.Touch your bed 10 times. Touch your ear 20 times. Touch your your slippers 30 times. Touch your nose 40 times. Touch a door 50 times. Oczywiście liczba powtórzeń zależy tylko od Państwa i chęci dzieci. Ćwiczenie bardzo dobrze uczy koncentracji, uważności. Dziecko musi zrozumieć, zapamiętać 2 dane i wykonać czynność.

 

Dotknij czegoś żółtego 5 razy

 

Dotknij swojego łóżka 10 razy

 

Dotknij swojego ucha 20 razy

 

Dotknij swoich kapci 30 razy

 

Dotknij swojego nosa 40 razy

 

Dotknij drzwi 50 razy

 

Pamiętajmy, aby przed zabawą powiedzieć “ Let’s play”




Zdanie na dzisiaj:

Take off your pyjamas ( Zdejmij piżamę)

 

 

Codziennie zakładamy na siebie ubrania i je zdejmujemy, dlatego dzisiejszy zwrot co najmniej dwa razy dziennie będziemy mogli użyć. Już rano, po obudzeniu dziecka słowami

 “ Wake up, please” możecie państwo powiedzieć “ Take off your pyjamas and get dressed”.

Następnie możecie państwo po kolei wymieniać co ma dziecko na siebie założyć,np.

Put on your T-shirt. Put on your underwear. Put on your trousers. Put on your skirt. Put on your dress. Put on your leggings. Put on your socks. Put on your slippers.

 

Obudź się

 

Zdejmij swoją piżamę i ubierz się.

 

Załóż swoją koszulkę

 

Załóż swoje majtki

 

Załóż swoje spodnie

 

Załóż swoją spódniczkę

 

Załóż swoje getry/rajtuzy

 

Załóż swoje skarpety

 

Załóż swoje kapcie

 

Analogicznie będzie przy zdejmowaniu ubrań, tylko  Put on zastąpimy Take off  

Przypominam

Put on…( załóż)                                                     Take off…(zdejmij)

 

A teraz proponuję puścić historyjkę, która utrwala słownictwo, ale też trochę zajmie dzieci.

 

Odtwórz Peppa Pig/ George's new clothes

Propozycja zabawy: Będą nam potrzebne ubrania wierzchnie ( kurtka, szalik, rękawiczki, czapka itp.) jeden z graczy szybko wypowiada polecenia np. Put on your scarf. (załóż szal) Put on your hat.(załóż czapkę) Take off your slippers (zdejmij kapcie) itd. chodzi o umiejętność reagowania na polecenia i wyćwiczenia zwrotów Put on/Take off

 

Gdy nadejdzie pora spania użyjemy zwrotu Take off your clothes…( lub wymieniamy co 

dziecko ma na sobie założone) and put on your pyjamas, please. Go to bed, good night

Pod nagraniem głosowym króciutka piosenka przed snem.

 

Zdejmij ubrania i załóż piżamę. Idź do łóżka. Dobranoc.

 

Odtwórz Take off your shoes song

 

Zdanie na dzisiaj:

This is my bedroom ( To jest moja sypialnia)

 

 

Spędzamy czas w domu, więc wykorzystujemy  do nauki otoczenie, w którym przebywamy. Jest to najlepszy sposób na przyswajanie słownictwa.

Pod spodem jak zwykle pomocne filmiki. Jak już wcześniej pisałam, nazewnictwo w różnych materiałach może się różnić. W jednym filmiku jest “wardrobe”, a w drugim “ closet” ( szafa).

 

Odtwórz Learn about the bedroom

 

Odtwórz My room vocabulary song

 

Odtwórz Learning bedroom vocabulary

 

Odtwórz In the bedroom

 

 

Krótki wierszyk na utrwalenie słownictwa, proszę nauczyć, go dzieci i przypominać w ciągu dnia.

 

Point to a ceiling     ( wskaż sufit)

Point to a floor        ( wskaż podłogę)

Point to a window   (wskaż okno)

Point to a door        (wskaż drzwi)

 

 

Zdanie na dzisiaj:

How are you? ( Jak się masz, czujesz?)

 

Zdanie to się już pojawiło w propozycji zabawy, ale możemy go codziennie wykorzystać podczas wielu sytuacji.

Pod spodem filmiki na utrwalenie i poznanie nowego słownictwa.

Pierwszy link jest do piosenki, którą dzieci bardzo dobrze znają z pierwszego modułu, zamieszczam ją ponownie, bo jest tam dużo słów związanych z dzisiejszym tematem.

 

Odtwórz Hello song

 

Odtwórz Happy, sad from Steve and Maggi

 

Odtwórz Are you happy?

Odtwórz If You'are happy

Propozycja zabawy: Możemy pobawić się : How are you shark? lub wykorzystać  karty( linki udostępnione poniżej) i zabawić się : How are you? Are you...? zabawa polega na tym, że rozkładamy wszystkie karty obrazkami do góry, żeby były widoczne. 1 z uczestników gry odwraca się plecami a drugi wybiera 1 kartę spośród wszystkich wydrukowanych, przykleja na niej z tyłu małą kropeczkę z plasteliny i odkłada na miejsce. Przeciwnik musi odgadnąć jak się czuje gracz, zadając pytanie; How are you? Are you sleepy np.? Jeśli przeciwnik powie No, I’m not odkłada tę kartę koło siebie na bok. Powtarzamy cały proces,aż odpowiedź będzie twierdząca, czyli Yes, I am.Wtedy przeliczamy po angielsku wszystkie odłożone karty i zamieniamy się rolami.Wygrywa ten uczestnik, który będzie miał mniej odłożonych kart, któremu uda się szybciej odgadnąć kartę przeciwnika.

 

 

Jak się czujesz? Jesteś śpiący/a?

 

 

Tak, jestem. Nie, nie jestem

https://supersimple.com/free-printables/hello-flashcards/

https://supersimple.com/free-printables/if-youre-happy-flashcards/

Przypominam, przed zabawą mówimy Let’s play, please! (proszę zachęcać dziecko,żeby użyło tego zwrotu, gdy będzie chciało się pobawić. Po zabawie oczywiście Clean up, please.





Zdanie na dzisiaj:

Get dressed, please ( Ubierz się, proszę)

 

 

Kolejne zdanie, które codziennie możemy ćwiczyć z dziećmi w domu. W przedszkolu uczyliśmy się niektórych części garderoby. Pod spodem filmiki, które utrwalą te poznane i nauczą nowych. Przydatna będzie  również konstrukcja “ Put on … your shoes, t-shirt itp.”

( Załóż...swoje buty, koszulkę).

Odtwórz Put on your...song

 

Odtwórz Kids vocabulary clothes

Odtwórz Froggy gets dressed

https://youtu.be/5l1FrGVkdPk

Propozycja zabawy: Potrzebne będą   2 takie same zestawy ubrań, najlepiej jeden od dziecka, a drugi od rodzica, będzie  zabawniej. Dziecko niech ubiera zestaw od rodzica a rodzic od dziecka. Wygra ta osoba,która szybciej nałoży na siebie rzeczy.Osoba, która nie będzie się ubierać liczy na głos ( przy okazji utrwalamy liczebniki ) i niech powie polecenie: Get dressed,please! i wymienia rzeczy, jakie będzie po kolei zakładać na siebie drugi gracz. Będzie używać zwrotu: Put on my...np. shoes.Jest tutaj Put on my… ( co oznacza załóż moje, bo będziemy ubierać rzeczy drugiej osoby). Kiedy gracz założy wszystkie rzeczy, przestajemy liczyć i zamieniamy się rolami.

Pod spodem nagrania z podpowiedziami 

 

załóż moje rękawiczki

 

załóż mój szal

 

załóż moje spodnie

 

załóż moją koszulkę

 

załóż moją kurtkę

 

załóż moje buty

 

załóż moją piżamę

 

Możecie oczywiście państwo wykorzystać inne rzeczy przedstawione w dzisiejszych filmikach

 

Przypominam “ Let’s play!” przed zabawą “ Clean up, please” po zabawie.

Wieczorem, gdy będzie czas na spanie proszę powiedzieć: Go to bed, and put on your pyjamas, please.

 

 

 Jedna uwaga, czasem we filmikach będą inne nazwy na poszczególne rzeczy, zależy to czy jest to American English czy British English. Ja na ścieżce nagrałam “ Trousers” ( spodnie) , tak dzieci uczą się w przedszkolu według przerabianego podręcznika.W filmikach  jest natomiast  użyte słowo “pants”, jest to nazewnictwo , które możemy stosować zamiennie.

 

Zdanie na dzisiaj:

I’m sleepy. (Jestem śpiący/a)

 

 

Proszę poprosić dziecko, aby użyło powyższego zdania przed pójściem spać lub w ciągu dnia, gdy będzie miało ochotę na drzemkę.Państwo możecie sami zapytać dziecko: Are you sleepy? Jeśli będzie to w ciągu dnia i dziecko potwierdzi mówiąc Yes, I am.możecie odpowiedzieć Take a nap.Gdy jest wieczór i pora spania , można powiedzieć: Go to bed, please.

 

Jesteś śpiący/a?

 

Zdrzemnij się. Idź do łóżka, proszę. 

Przypominam o  systematycznym używaniu wcześniej poznanych zdań:

Wake up.

Brush your teeth.

Wash your hands.

Clean up.

Let’s go for a walk.

I’m thirsty. Are you thirsty?

I’m hungry. Are you hungry?

What day is it today?

What month is it now?

 

Pod spodem historyjka “ Steve is sleepy”. Zasadę znamy, słuchamy, gdy słyszymy wyraz “ sleepy” naśladujemy ziewanie. Jeszcze raz odtwarzamy nagranie, teraz już dziecko ogląda historyjkę.

Odtwórz Steve is sleepy

 

 Teraz proponuję odtworzyć piosenkę o tym co robimy zanim pójdziemy spać. Słuchamy, naśladujemy czynności, które już znamy i ponownie odtwarzamy już oglądając video.

Odtwórz This is the way we go to bed

 

Tutaj umieszczam linki, które można puścić dzieciom przed spaniem lub przed drzemką poobiednią ( drugi link jest super do relaksacji i wyciszenia, polecam) 

Odtwórz Nursery Lullabies

Odtwórz kids mindfulness games for sleep

Propozycja zabawy:” How are you shark?”. Jeden uczestnik jest rekinem, zakłada maskę

 ( przykładowy szablon pod spodem, pamiętamy, aby wyciąć otwory na oczy). W warunkach domowych ze względu na małą ilość uczestników i miejsca, każda gra jest modyfikowana. Tak więc, inni uczestnicy stoją i zadają pytanie “ How are you shark?” ( Jak się masz/ czujesz rekinie?” Rekin może odpowiedzieć: I’m happy. I’m thirsty. I’m sad. I’m sleepy.itp. i wtedy nic się nie dzieje. Jednak, gdy rekin powie “ I’m hungry” trzeba mieć się na baczności , no i w tym miejscu trochę zmiany po prostu szybko siadamy i wtedy jesteśmy bezpieczni. W przedszkolu na podobnej zasadzie gramy w “ Hello, how are you?”. Tylko tam mamy wielu graczy i dużo miejsca. Wtedy dzieci muszą jak najszybciej uciec w bezpieczne, wcześniej ustalone miejsce.Jeśli uważacie państwo, że będzie to bezpieczne można się umówić, że zamiast siadać trzeba będzie np. znaleźć coś we wcześniej ustalonym kolorze.

Pomysł zaczerpnięty ze strony www.fullofideas.pl

 

Jak się masz rekinie?

Jestem szczęśliwy/chce mi się pić/jestem smutny/śpiący

Pamiętamy aby powiedzieć Let’s play! przed zabawą a po zabawie Clean up, please

 

 

Jutro sobota, zamieszczam więc link do strony z zabawami online. Trzeba się tylko zarejestrować.

https://www.education.com/game/mud-hopper-shapes-quiz/