Zdanie na dzisiaj:

I’m hungry. ( Jestem głodny/a)

 

 

Mieliśmy już” I’m thirsty” teraz czas na “ I’m hungry”. Jak poprzednio zadajemy pytanie   “ Are you hungry?” Odpowiedzi analogicznie budujemy “Yes, I’m hungry” lub krótko   ” Yes, I am”. Gdy odpowiedź ma być przecząca powiemy No, I’m not hungry lub krótko   No, I’m not.

 

 

Czy jesteś głodny/a?

 

Proszę odtworzyć dzieciom piosenki. Najpierw niech się wsłuchują i rozpoznają słownictwo, które już znają, a gdy usłyszą wyraz” hungry” niech głaszczą się po brzuchu. Za drugim razem już dzieci patrzą na ekran i konfrontują to co usłyszały z obrazem.

Odtwórz piosenkę Are you hungry?

 

Odtwórz piosenkę Hungry Caterpillars

Starsze grupy znają nazwy dni tygodnia.Pod spodem historyjka  utrwalająca nazewnictwo. Pamiętamy, pierwsze dzieci się wsłuchują, a potem konfrontują  to co wysłuchały z obrazem.

Odtwórz Hungry caterpillar. What day is it?

 

Podają równięz link do strony British Council. Jest to historyjka o głodnym smoku, ale proszę dzieciom nie mówić. Starszaki znają wyraz "dragon" ciekawe , czy się domyślą o czym jest historia. Tak jak poprzednio słuchamy, potem oglądamy.

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-hungry-dragon

 

 

Propozycja zabawy: “Feed and give drink to the caterpillar” ( Nakarm  i napój gąsienicę). Pod spodem umieszczam obrazek jak może wyglądać nasza gąsienica, ale oczywiście możecie stworzyć ją razem z dziećmi według własnego pomysłu.Potrzebne nam również  będą jakieś produkty do jedzenia i do picia.

Jeden z uczestników mówi: Caterpillar is hungry. Wtedy drugi uczestnik musi dać gąsienicy coś do jedzenia i powiedzieć Eat caterpillar. Jeśli powiemy Caterpillar is thirsty musimy jej dać coś do picia i mówimy Drink caterpillar.

Nie zapomnijmy powiedzieć przed zabawą "Let's play!"

 

Gąsienica jest głodna.Jedz gąsienico.

 

 

Gąsienica jest spragniona. Pij gąsienico.

 

 

 

Wycinamy głowę gąsienicy i robimy otwór w miejscu przerywanych kresek.Malujemy np. pudełko po butach na kolor zielony. Przyklejamy głowę do pudełka, w którym też robimy otwór, aby można było umieścić w " brzuchu" gąsienicy produkty.

Zdanie na dzisiaj:

I’m thirsty( Chce mi się pić, jestem spragniony/a)

 

 

Podczas  całego dnia, dzieci z pewnością nieraz proszą o coś do picia. Wykorzystajmy to i poprośmy, aby używały powyższego zwrotu za każdym razem gdy będą spragnione.

Państwo również możecie zadać dziecku pytanie: Are you thirsty? ( Czy chce ci się pić? Jesteś spragniony?).Dziecko na takie pytanie powinno odpowiedzieć: Yes. I’m thirsty lub krótko: Yes, I am. Jeżeli dziecku nie chce się pić, powie: No, I’m not thirsty. lub krótko              No, I’m not.

 

Chce ci się pić?Jesteś spragniony/a?

Tak, chce mi się pić.

 Nie, nie chce mi się pić.

Proszę odtworzyć piosenkę. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy “ I’m thirsty” naśladuje picie z butelki.Dwa pozostałe nagrania są do poszerzania i utrwalania słownictwa.

Odtwórz piosenkę I'm thirsty

Odtwórz Learn drinks vocabulary

 

Odtwórz Learn fruit for kids

 

 

Propozycja zabawy: Będą nam potrzebne 2 karteczki (kartoniki) z napisem Yes, I am.i 8 karteczek z napisem No, I’m not. oraz butelka wody i jakieś maskotki, ulubione zabawki (10 sztuk). Każdy z uczestników wybiera 5 zabawek i ustawia je przed sobą w rzędzie. Uczestnicy mają swój zestaw kartoników z odpowiedziami, czyli 4 kartoniki z napisem I’m not i 1 kartonik z napisem Yes, I am. Następnie każdy z graczy rozkłada po jednym kartoniku przed zabawkami przeciwnika w ten sposób, aby napis był niewidoczny. Gracze równocześnie zadają pytanie swoim zabawką w jakiej chcą kolejności:Are you thirsty? Następnie odkrywają kartonik leżący przed zabawką, której zostało zadane pytanie.Jeśli na kartoniku jest napis No, I’m not zawodnik kontynuuje zadawanie pytań ( aby odsłonić karteczkę przed zabawką musi być zadane pytanie). Jeśli odsłoni napis Yes, I am biegnie szybko do kuchni ( to tak, aby trochę się poruszać) po butelkę z wodą i podaje ją zabawce mówiąc Here you are! ( proszę, gdy coś podajemy, dzieci bardzo często w przedszkolu używają tego zwrotu). Wygrywa oczywiście ten zawodnik, który jako pierwszy ” ugasi pragnienie zabawki”:) Trochę długa ta instrukcja, mam nadzieję, że zrozumiała.

 

 Proszę. ( Gdy coś podajemy. Nie, gdy o coś prosimy, wtedy mówimy "please")

Oczywiście przed zabawą mówimy Let’s play a po zabawie Clean up, please.Możemy również odtworzyć piosenkę o sprzątaniu z wcześniejszej lekcji.

 

 Pobawmy się. Zagrajmy.

 

 Posprzątaj, proszę.

Zdanie na dzisiaj:

Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)

 

 

Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.

Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do  przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Przypominam ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy. ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).

Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).

 

(Wskaż coś żółtego)

( Policz samochody)

(Jaka jest dzisiaj pogoda?)

( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)

 ( Umyj ręce, proszę)

Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?

 

Odtwórz Walk in the woods

 

Jutro rano nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)

Zdanie na dzisiaj:

Let’s go for a walk. (Chodźmy na spacer.)

 

 

Zakazy zostały złagodzone, pogoda zachęca do wyjścia, a ja zachęcam do wykorzystania okazji i przećwiczenia z dziećmi następnego wyrażenia,czyli Let’s go for a walk.

Najmłodsze dzieci podczas spaceru mogą ćwiczyć nazwy kolorów. Proszę zadać im polecenie: Point to something yellow. ( Wskaż coś np.żółtego, zielonego itd). W module 1-szym, podczas poszukiwania pisanek, dzieci “chodziły” różnymi ścieżkami i tam prosiłam o wskazanie różnych rzeczy.Zachęcam do  przypomnienia i utrwalenia słownictwa przedstawionego w tamtym materiale. Możemy z dziećmi przećwiczyć liczenie np. prosząc: Count the cars.( Policz samochody). Będąc na dworze trudno nie skorzystać z okazji i nie zadać pytania: What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Maluszki wprawdzie tego jeszcze nie miały, ale można popróbować. Dla chętnych podaję ewentualne odpowiedzi. It’s sunny (Jest słonecznie). It’s windy.(Jest wietrznie).It’s rainy.   ( Jest deszczowo) It’s cloudy.( Jest pochmurno).

Po spacerze, proszę oczywiście poprosić : Wash your hands, please.( Umyj ręce, proszę).

 

( Wskaż coś żółtego)

( Policz samochody)

( Jaka jest dzisiaj pogoda?)

( Jest słonecznie. Jest wietrznie. Jest deszczowo. Jest pochmurno)

 ( Umyj ręce, proszę)

Piosenka utrwalająca zdanie “Let’s go for a walk.”Proszę najpierw odtworzyć bez obrazu, niech dzieci się wsłuchają , za każdym razem ,gdy usłyszą “Let’s go for a walk” naśladują chodzenie. Może jeszcze inne wyrazy rozpoznają?

 

Odtwórz Walk in the woods

Jutro rano, nie zapominamy powiedzieć : Wake up, please.( Obudź się proszę)

Zdanie na dzisiaj:

Clean up, please! ( Posprzątaj, proszę)

 

 

Przewodnim tematem, który zaproponowały panie wychowawczynie na ten tydzień jest temat związany z ekologią. Nasze dzisiejsze zdanie jak najbardziej wpisuje się w ten temat.

Przypominam o używaniu wyrażeń: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! Let’s play! What day is it today! W najstarszej grupie dzieci poznały nazwy miesięcy. Proszę również zapytać dzieci od czasu do czasu “ What month is it now?” Pod spodem umieszczam link do piosenki o miesiącach, jest to inna piosenka niż ta którą śpiewamy w przedszkolu i która była w module pierwszym, świątecznym.

 

 Odtwórz months of the year

Dzieci lubią bajki, zatem zaczniemy od Peppy Pig. Najpierw jednak, proszę odtworzyć nagranie z naszym dzisiejszym zdaniem i poprosić dzieci, aby powiedziały “Stop” , gdy usłyszą “ Clean up”.

 Odtwórz Peppa Pig

 

Propozycja zabawy (będzie potrzebna rolka papieru toaletowego imitująca bandaż): Zanim zaczniemy zabawę przypominam, aby powiedzieć “ Let’s play”.

Dzisiejsza zabawa utrwala nazwy części ciała. Wraz z poszerzaniem słownictwa zabawę można będzie rozbudować do krótkiego dialogu. Jedna osoba jest lekarzem, druga pacjentem.Pacjent przychodzi do lekarza i mówi;Doctor, Doctor I feel pain in my (mówimy jakąś część ciała) np.. leg. Wtedy lekarz bandażuje ( papierem toaletowym) wymienioną część ciała.

 

 

Po zabawie należy posprzątać. Tutaj zrobimy mały eksperyment. Proszę w pewnym momencie, gdy zabawa dobiegnie końca,  puścić dziecku nagranie z piosenką. Jestem ciekawa jak dzieci zareagują, bo w przedszkolu nie muszę nic mówić, puszczam piosenkę a one automatycznie zaczynają sprzątać. Bardzo pomocne:), zobaczymy czy u Państwa w domu zadziała.

Odtwórz Clean up song  

 

Zdanie na dzisiaj:

 

 Let’s play! (Pobawmy się!)

 

 

Zachęcam do codziennego używania poznanych zwrotów zarówno przez Państwa, jak i przez dzieci. Przypominam o ćwiczeniu: Wake up! Wash your hands! Brush your teeth! What day is it today!

 

Proszę dzieciom odtworzyć 2 nagrania.Pierwsze to piosenka o częściach ciała, drugie to nauka części ciała, które będą nam pomocne podczas naszej zabawy. 

  Odtwórz Body song

 

 Odtwórz Body parts from Steve and Maggie

Teraz proszę użyć dzisiejszego zwrotu i zaproponować dzieciom zabawę.

Let’s play!



Propozycja zabawy: Proszę wyciąć z kolorowego papieru kształt przypominający plamę. Zabawa polega na tym, że przykładamy plamę do części ciała np. do nosa i wtedy druga osoba musi powiedzieć “ Wash your nose”. W ten sposób dzieci ćwiczą nie tylko części ciała, ale również muszą się skoncentrować i powiedzieć całe zdanie. Pod spodem umieszczam nagrania z podpowiedzią . W zamieszczonych piosenkach są też wymienione inne części ciała, tak że proszę również je zastosować. Podczas kąpieli dziecka proszę z nim ćwiczyć.

 

Umyj włosy!

 

Umyj nos!

 

 

Umyj palce u nóg!

 

 

Umyj nogi!

 

 

Umyj uszy!

 

 

Umyj twarz!