Wake up! (obudź się)

Tak zaczęliśmy dzień. Komu się udało? Pamiętajmy o codziennym używaniu przytoczonych zdań, bo tylko w ten sposób dzieci “ bezboleśnie” zapamiętają całe konstrukcje.

 

Proszę teraz odtworzyć dzieciom video i taj jak to było poprzednio, najpierw się wsłuchujemy, gdy słyszymy “ Wake up”  naśladujemy przeciąganie się. Potem puszczamy jeszcze raz piosenkę, tym razem z obrazem .

Odtwórz Daily Routines

A dzisiejsze zdanie to:

 

Brush your teeth, please!( umyj zęby, proszę)

 Odtwórz Brush your teeth 

Pamiętamy również o “ Wash your hands”!!! za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba umycia rąk.


Najstarsze grupy znają już nazwy dni tygodnia. Wykorzystajmy to i zadajmy dziecku codziennie pytanie “ What day is it today?” (Jaki jest dzisiaj dzień?), aby utrwalać nazewnictwo.( It’s Monday-poniedziałek, Tuesday-wtorek, Wednesday- środa, Thursday-czwartek,Friday-piątek, Saturday- sobota, Sunday- niedziela). Można wracać do lekcji z poprzedniego bloku tematycznego ( Egg hunt), tam jest piosenka o dniach tygodnia, a pod spodem link do innej piosenki z nazwami dni tygodnia.

 

 

Odtwórz piosenkę o dniach tygodnia

A teraz pobaw się z Mattem

Odtwórz Daily routine Freez song

Drodzy Rodzice, Opiekunowie!

   Nauka języka angielskiego, aby była efektywna nie może się opierać na przyswajaniu wyłącznie pojedynczych słówek. Faktem jest, że dzieci bardzo szybko zapamiętują wyrazy, ale też szybko je zapominają, gdy nie są one ciągle utrwalane. Dlatego wprowadzony wyraz powinien być zawsze użyty w zdaniu, frazie, które są powszechnie stosowane w codziennych czynnościach. 

    W obecnej sytuacji, gdzie przynajmniej do 26 kwietnia wszystkie placówki oświatowe są zamknięte, a my spędzamy ten czas z dziećmi, spróbujmy go efektywnie wykorzystać.

     Pomyślałam, że dobrym pomysłem będzie przyswajanie przez dziecko codziennie jakiejś frazy, zdania podczas wykonywania zwykłych zajęć. Materiał, który był przedstawiony w wydaniu świątecznym ( Egg Hunt) będziemy oczywiście też utrwalać.

    A  na początek coś , co jest bardzo na czasie , czyli:



                               Wash your hands, please! (Umyj ręce ,proszę)

 

Proszę odsłuchać ścieżkę dźwiękową.( dzieci doskonale znają ten zwrot, to tak dla utrwalenia :) Następnie odtworzyć załączony link. Najpierw niech dziecko tylko słucha, bez patrzenia na ekran i w momencie, gdy usłyszy dzisiejszą frazę powie “ Stop”.( Bardzo dobre zadanie na ćwiczenie percepcji słuchowej).

 Odtwórz The Bath Song

Propozycja zabawy:  Jeszcze raz odtwarzamy piosenkę, tym razem dziecko już ogląda video. W przedszkolu daję dzieciom gąbeczki. Proszę usiąść z dzieckiem na dywanie i udawać ,że myjecie sobie nawzajem np.włosy.

 

Proszę, używać tej konstrukcji za każdym razem, gdy będzie konieczność umycia rąk. Dziecko oczywiście też może poprosić , abyście umyli Państwo ręce. “ Wash your hands mummy/ daddy”. Doskonale, gdy dziecko ma siostrę lub brata. Wtedy poczuje się ważne :) prosząc by rodzeństwo umyło ręce np. przed posiłkiem. Piosenka ta, uczy nazw różnych części ciała, ale dzisiaj skupiamy się na rękach.

Z najstarszą grupą poznawaliśmy nazwy pomieszczeń, miejsc związanych z domem. W ramach przypomnienia proszę odtworzyć nagranie ( Where do you wash your hands? ) Gdzie myjesz ręce? Myję ręce w łazience. ( I wash my hands in the bathroom) 

 

Zadanie na jutro. Gdy wejdziecie Państwo rano do pokoju dziecka , proszę powiedzieć: Wake up, please ( Obudź się proszę) - chyba,że to dziecko prędzej się obudzi:) Można zaproponować, że kto się pierwszy jutro budzi woła WAKE UP, PLEASE!

 

 

 

Lesson 13

Leśne Ludki, Krasnoludki

 

.

 

 

                                                                                       

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To już koniec naszego Egg Hunt.Spójrzcie na obrazek, aby otworzyć drzwi powiedzcie zaklęcie “ Happy Easter!” 




Tłumaczenie: Posłuchajcie i spróbujcie zgadnąć: Kto mówi? ( proszę po kolei odtwarzać ścieżki dźwiękowe, na dole pod nagraniami umieszczone jest rozwiązanie)

                                                                           



 

 















Rozwiązanie:) p.Kasia,p.Agnieszka,p.Ala,p.Beatka,p.Danusia,p.Ewa,p.Janka,p.Justynka,p.Kinga,p.Krysia,p.Marysia,p.Ola,p.Dyrektor

Tłumaczenie: A teraz pooglądajcie historyjki.                         

  Odtwórz Easter at home

 Odtwórz Easter-Nursery Rhymes  

  Odtwórz Easter toys

Tłumaczenie: Spójrzcie. To jest zajączek wielkanocny. Możecie go wydrukować i pokolorować.

  Pobierz kolorowankę

Tłumaczenie: A to jest gra planszowa: Easter Egg Hunt! Wydrukujcie i zagrajcie.

Opis gry: Pionki stawiamy na koszyczku z napisem START. Zaczyna najmłodszy uczestnik gry. Rzuca kostką [ proszę w tym momencie powiedzieć dziecku: Roll the dice (dajs)] i przesuwa pionek zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Gdy jest ruch następnej osoby mówimy:Your turn. 

Oznaczenia:  pole red ( czerwone)- dance (zatańcz), yellow (żółte)- sing a song (zaśpiewaj piosenkę), blue- jump 5 times( podskocz 5 razy),black (czarny) -miss your turn (tracisz kolejkę), pink- count to 30 (policz do 30-u), purple (fioletowy)- name the days of the week( nazwij dni tygodnia), green- name the months of the year ( wymień miesiące) Dodatkowo, gdy staniemy na polu z ukrytym zajączkiem i kurczątkiem wołamy: Hello, Easter Bunny! Hello, Easter chicken!                                                                                                  

Pobierz Grę      




LESSON  12                                              

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song

 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Zaśpiewajmy piosenkę.

                                                                           

 

Odtwórz Here comes the Bunny

 

Tłumaczenie: Spójrz na obrazek, wskaż  i powiedz: Koszyczek wielkanocny, kurczątko, pisanka, zajączek wielkanocny, bazie kotki.

 



Propozycja zabawy: Proszę przygotować 2 zestawy kart ze świątecznymi obrazkami 

( koszyczek wielkanocny, zajączek, kurczaczek, bazie kotki, pisanka). Każdy z uczestników rozkłada swój zestaw kart przed sobą, w taki sposób, aby obrazki były niewidoczne. Gracze równocześnie  odkrywają pierwszą ze swoich kart Jeśli mają te same obrazki wołają Happy Easter! I tak po kolei, aż odkryją wszystkie obrazki.



 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w parku. Wskaż kwiaty. Wskaż drzewo.Wskaż trawę. Wskaż ławkę. Wskaż kosz na śmieci. Znajdź czarne jajko.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na czarno.Napisz”wykrzyknik”  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dwanaście.Tak, w koszyku jest dwanaście  jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w piątek!   

                      

Odtwórz Bye Bye song   

                                                                                                                                      

 

LESSON  10                                               

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Dzisiaj pouczmy się liczyć do 50-u. Powiedz: Fifty. Zaśpiewaj piosenkę

 Odtwórz counting to 50

                                                                            

                                       



Tłumaczenie: Spójrz na obrazek. Wskaż liczbę 10. Jakie widzisz kształty? Koła.Wskaż liczbę 20. Jakie widzisz kształty? Kwadraty. Wskaż liczbę 30.Jakie widzisz kształty? Trójkąty. Wskaż liczbę 40. Jakie widzisz kształty? Prostokąty. Wskaż liczbę 50. Jakie widzisz kształty? Gwiazdy.




 

Tłumaczenie: Teraz pooglądaj historyjkę.

 Odtwórz weather story

 

Tłumaczenie: Spójrz na obrazek , wskaż i powiedz. Co potrzebujesz, gdy jest słonecznie? Okulary przeciwsłoneczne. Co potrzebujesz, gdy jest deszczowo? Parasol. Co potrzebujesz, gdy jest śnieżnie? Rękawiczki. Co potrzebujesz, gdy jest wietrznie? Kurtkę.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie w ogrodzie. Wskaż trawę. Wskaż ławkę.Wskaż krzewy.Znajdź fioletowe jajko.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na fioletowo.Napisz literę “E”[i]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziesięć.Tak, w koszyku jest dziesięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w środę!   

Odtwórz Bye Bye song 

                                                                                                                                      

LESSON  9                                               

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello song

 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Pooglądaj video.

 

                                                                            

 Odtwórz Magic weather

                                      



Tłumaczenie: Spójrz przez okno. Jaka jest dzisiaj pogoda? Jest ________słonecznie. Teraz spójrz na obraz. Wskaż dziewczynkę. Wskaż słońce. Wskaż kapelusz przeciwsłoneczny. Wskaż okulary przeciwsłoneczne. Spójrz jeszcze raz na obrazek i odpowiedz na pytanie. Jaka jest pogoda na obrazku? Jest słonecznie. 



 

 

Tłumaczenie: Teraz zaśpiewajmy piosenkę.

 

Odtwórz What's the weather like today


 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez plac zabaw. Wskaż piaskownicę. Wskaż zjeżdżalnię. Wskaż huśtawkę. Znajdź granatowe jajko.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na granatowo.Napisz literę “T”[ ti]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Dziewięć.Tak, w koszyku jest dziewięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!   

Odtwórz Bye Bye song