LESSON 8                                                

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.


Odtwórz Hello song



 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Powiedz mi: Jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest czwartek? Nie! Czwartek był wczoraj. Czy jest sobota? Nie! Sobota będzie jutro. Jaki jest więc dzisiaj dzień? Jest__ piątek (Friday). Spójrz na obrazek i wskaż piątek .

 

Propozycja zabawy: Proszę przygotować karty z napisanymi dniami tygodnia z jednej strony np. It’s Monday itd. Kładziemy karty rozłożone przed sobą, napisy są niewidoczne. Zadajecie państwo pytanie: What day is it today? ( Jaki jest dzisiaj dzień?). Zawodnicy odkrywają karty naprzemiennie. Osoba, która pierwsza odkryje właściwy dzień tygodnia mówi:   It’s ..….…(wymienia nazwę dnia tygodnia) I’m the winner! (jestem zwycięzcą). Analogicznie można również użyć kart z nazwami miesięcy, wtedy stawiamy pytanie: What month is it now?                                                                             

                                      



Tłumaczenie: Pooglądaj historyjkę.


Odtwórz Vegetables from Steve and Maggie

 

 



Tłumaczenie: Spójrz na obrazek i wskaż warzywa, a teraz wskaż owoce.

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy na quiz.

 Odtwórz Healthy unhealthy quiz

 Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie nad jeziorem. Wskaż trawę. Wskaż jezioro. Wskaż dziewczynkę. Znajdź szare jajko 

 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na szaro.Napisz literę “S”[ Es]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Osiem.Tak, w koszyku jest osiem jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w poniedziałek!   

 Odtwórz Bye Bye song

                                                                                                                                     

 

LESSON 6                                                 

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

Odtwórz Hello Song Song

 



Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Tuesday”. Pamiętajmy o pauzach pomiędzy zdaniami!:) To nagranie odtwarzamy oczywiście we wtorki:

 

 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Zatem pierwsze zadanie dla ciebie. Jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest wtorek? Nie! Wtorek był wczoraj. Czy jest czwartek? Nie! Czwartek będzie jutro. Jaki jest więc dzisiaj dzień? Jest__ Wednesday (środa). Spójrz na obrazek i wskaż środę. Bardzo dobrze.

 

>                                     



Tłumaczenie:Teraz powiedz mi: Jaki jest teraz miesiąc? Czy jest marzec? Nie! Jest kwiecień. Zaśpiewajmy piosenkę. Kiedy słyszysz “April” ( kwiecień) podskocz.


 odtwórz piosenkę o miesiącach

 

Wskazówka dla rodziców:Proszę jeszcze raz odtworzyć piosenkę i zatrzymać w miejscu, gdzie są wypisane wszystkie nazwy miesięcy.



 



Tłumaczenie:Teraz wskaż “April”. Czyje urodziny są w kwietniu? Wspaniale.A teraz nauczmy się liczyć do 40-tu. Posłuchaj i policz.



Odtwórz number song 1-40

 

 

Tłumaczenie:Teraz spójrz na liczby. Wskaż liczbę 20. Wskaż liczbę 10. Wskaż liczbę 40. Wskaż liczbę 30. Na której liczbie są prostokąty? Bardzo dobrze, na liczbie 40-ci.

 

 



 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie nad morzem..

Wskaż morze. Wskaż plażę. Wskaż statek. Wskaż zamek z piasku.Teraz znajdź różowe jajko.

 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na różowo.Napisz literę “E”[ i]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Sześć.Tak, w koszyku jest sześć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w czwartek!   

  Odtwórz Bye Bye Song                                                                                                                                           

LESSON 5                                                 

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.



Odtwórz Hello Song Song

 



Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Tuesday”. Pamiętajmy o pauzach pomiędzy zdaniami!:) To nagranie odtwarzamy oczywiście we wtorki:

 

 



Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a na poszukiwanie skarbu? Wspaniale! Zatem pierwsze zadanie dla ciebie. Jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest poniedziałek? Nie! Poniedziałek był wczoraj. Czy jest środa? Nie! Środa będzie jutro. Jaki jest więc dzisiaj dzień? Jest__ Tuesday (wtorek). Spójrz na obrazek i wskaż wtorek. Bardzo dobrze.

 

 



                                     



Tłumaczenie:Teraz powiedz mi: Jaki jest teraz miesiąc? Jest marzec. A jaka jest teraz pora roku? Jest wiosna. Zaśpiewajmy piosenkę


Odtwórz Spring is here

 

 

Wskazówka dla rodziców:Proszę jeszcze raz odtworzyć piosenkę i zatrzymać na 2:03 .

 

 

Tłumaczenie:Popatrz i wskaż. Widzę drzewa wiśni. Czuję słońce.Wącham kwiaty.Słyszę ptaki. Widzę tęczę.Mam katar.Słyszę żaby .Czuję wiatr.Mam swędzące oczy.Słyszę pszczoły. Mam katar sienny. Widzę motyle.




 



Tłumaczenie:Teraz spójrz na obrazek i policz wszystkie pszczółki. Ile jest pszczół na obrazku? Dziesięć, bardzo dobrze. Teraz znajdź smutną i rozgniewaną żabkę.Policz żabki. Ile jest żabek na obrazku? Dwadzieścia, bardzo dobrze.Policz motyle. Ile jest motyli? Trzydzieści. Dobra robota! 

 






 

Tłumaczenie:Jesteś gotowy/a na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie wzdłuż rzeki.Wskaż słońce. Wskaż drzewo.Wskaż motyla.Wskaż żabę.Wskaż pszczołę.Wskaż niebo. Wskaż trawę. Wskaż chmurę. Teraz znajdź pomarańczowe jajko. 

 

 

Tłumaczenie: Bardzo dobrze! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na niebiesko.Napisz literę “Y”[łaj]  na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Pięć.Tak, w koszyku jest pięć jajek.Super! Czas się teraz pożegnać. Do zobaczenia w środę!   

  Odtwórz Bye Bye Song                                                                                                                                     

LESSON 4                                                  

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI



Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

Odwtórz, Hello Song



Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Monday”. Pamiętajmy o pauzach pomiędzy zdaniami!:) To nagranie odtwarzamy oczywiście w poniedziałki:

 



Tłumaczenie: A teraz, chodźmy na poszukiwanie skarbu.Powiedz mi, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest niedziela?.Nie, niedziela była wczoraj.Czy jest wtorek? Nie, wtorek będzie jutro.Jaki jest dzisiaj więc dzień? Dzisiaj jest____Monday(poniedziałek)! Bardzo dobrze! Teraz spójrz na obrazek i wskaż poniedziałek. Super!

 

 

                                  



Tłumaczenie: Następne zadanie dla ciebie.Jaki jest teraz miesiąc? Jest_____March(marzec).Dobrze.Jaka jest pora roku? Jest wiosna. Teraz pooglądaj opowieść. Za każdym razem, gdy usłyszysz “Spring” (wiosna) udawaj wąchanie kwiatków.

 

Odtwórz Spring has come 

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz nauczmy się liczyć do trzydziestu. Powtórz : Thirty .Posłuchaj i licz.Kiedy usłyszysz “Ten” (dziesięć) pokaż 10 palców, gdy słyszysz “Twenty” (dwadzieścia ) obróć się.Kiedy słyszysz “Thirty” (trzydzieści) zatańcz.

Odtwórz Counting Song

 

 



Tłumaczenie: Wspaniale! Spójrz na obrazek. Wskaż liczbę dwadzieścia. Wskaż liczbę trzydzieści. Wskaż liczbę dziesięć. Bardzo dobrze. A teraz spójrz bardzo uważnie i odpowiedz na moje pytanie.Na której liczbie widzisz trójkąty?Tak, na liczbie 30 są trójkąty? Na której liczbie są kółka. Tak, na liczbie 10 są kółka. Na której liczbie są kwadraty? Tak, na liczbie 20 są kwadraty.

 




Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Dzisiaj ścieżka biegnie przez las Wskaż słońce. Wskaż chmury.. Wskaż niebo. Wskaż niebo. Wskaż dom.Jakiego koloru jest dom. Bardzo dobrze, żółtego.A teraz , gdzie jest niebieskie jajko?. Znajdź niebieskie jajko.

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na niebiesko.Napisz literę “P” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób.

 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Cztery. Zgadza się. W koszyku są cztery jajka.Super!Czas więc się pożegnać. Do zobaczenia we wtorek!   

 Odtwórz, Bye Bye Song                                                                                                                               

LESSON 3                                                 (piątki,marzec)

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

W prawym, górnym rogu jest zapisane w jakim dniu i miesiącu lekcja może być odtwarzana.

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

odtwórz Hello song

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Friday”. Po pytaniu “Which one is correct? How do you think? Dziecko powinno wskazać obrazek z cyfrą 7. 

 

 



Tłumaczenie: Super. Chodźmy na poszukiwanie skarbu.Powiedz mi, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest czwarte?.Nie, czwartek był wczoraj.Czy jest sobota? Nie, sobota będzie jutro.Jaki jest dzisiaj więc dzień? Dzisiaj jest____Friday(piątek)! Teraz spójrz na obrazki i spróbuj wybrać właściwy.Który jest poprawny? Jak myślisz? Tak, masz rację. Ten jest poprawny, ponieważ jest 7 dni w tygodniu.Ile jest dni tygodnia? Siedem dni tygodnia! Pokaż mi siedem palców, proszę.Wspaniale! 

 

                           

 

          



Tłumaczenie: Następne zadanie dla ciebie.Jaki jest teraz miesiąc? Jest_____March(marzec).Dobrze.Zaśpiewajmy piosenkę o miesiącach.Podskocz, gdy usłyszysz “March” i klaśnij w dłonie , kiedy będzie twój  miesiąc urodzenia.(Jeśli dziecko urodziło się w marcu, to ma bonusik:podskakuje i klaszcze w dłonie:)

 

 odtwórz piosenkę o miesiącach

Wskazówka dla rodziców: Proszę zatrzymać nagranie na końcu, tak żeby było widać na ekranie wypisane wszystkie nazwy miesiąca.

 

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz, wskaż twój miesiąc urodzenia.Wspaniale!Teraz policz wszystkie miesiące.Ile jest miesięcy? Tak, zgadza się.Jest 12 miesięcy.Teraz spójrz na obrazek i wskaż liczbę 12.

 

 



Tłumaczenie: Wspaniale! Poruszajmy się troszeczkę, kiedy usłyszysz “Twelve” klaśnij w dłonie.

 

odtwórz Count and Move



Tłumaczenie:Czas na następne zadanie.Czy wiesz, jaka jest teraz pora roku? Czy jest zima? Nie. Czy jest jesień? Nie. Czy jest lato?.Nie. Czy jest wiosna? Tak, jest wiosna ! Spójrz na obrazki i wskaż wiosnę. Bardzo dobrze.Teraz policz, ile jest pór roku? Cztery pory roku.

 

 



Tłumaczenie: Spójrz na następny obrazek. Znajdź cyfrę 4 ,jak cztery pory roku.Teraz znajdź cyfrę 7, jak siedem dni tygodnia. Znajdź liczbę 12, jak dwanaście miesięcy.Wspaniale! Pooglądajmy video.

 

 

odtwórz video 4 seasons

 

 

Tłumaczenie: Teraz czas na poszukiwanie pisanek. Spójrz na obrazek pokazujący wiosnę. Wskaż drzewo. Wskaż słońce. Wskaż chmurę.Wskaż trawę. Wskaż niebo. A teraz , gdzie jest żółte jajko?. Znajdź żółte jajko.

 

 

Tłumaczenie: Dobra robota! Teraz narysuj jajko.Wytnij jajko.Pokoloruj jajko na żółto.Napisz literę “P” na nim i naklej na koszyk właśnie w ten sposób. 

 

 

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a! Pokaż mi swój koszyk ,proszę.Ile jest jajek w koszyku? Policz. Trzy. Zgadza się. W koszyku są trzy jajka.Super! Czas więc się pożegnać. Do zobaczenia w poniedziałek!   

 

   Odtwórz Bye Bye song                                                                                                                                   

LESSON 2                                                 (czwartki,marzec)

KRASNOLUDKI, LEŚNE LUDKI

 

W prawym, górnym rogu jest zapisane w jakim dniu i miesiącu lekcja może być odtwarzana.

 

Wskazówki dla rodziców:

Proszę odtworzyć nagranie robiąc pauzę po każdym zdaniu, aby dzieci miały czas na ewentualną odpowiedź, czy też reakcję.

 

 

Tłumaczenie: Witajcie Krasnoludki! Witajcie Leśne Ludki! To ja, Pani Ania. Cieszę się, że was widzę. A wy cieszycie się, że mnie widzicie? Tak? To wspaniale! A więc zaśpiewajmy razem piosenkę. Pamiętajcie, naśladujcie ruchy.

 

Wskazówki dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i razem z dzieckiem przyłączyć się do śpiewania i wykonywania ruchów.

 

Odtwórz Hello!, Hello!

Wskazówka dla rodziców: Proszę odtworzyć nagranie i po pytaniu “What day is it today?” 

odpowiedzieć z dzieckiem “Today is Thursday” Jeśli dziecko będzie chciało można odtworzyć z nim piosenkę z lekcji pierwszej (Days of the week)

 

Tłumaczenie: Było super. Jesteście gotowi na poszukiwanie skarbu? Tak? Zaczynajmy! Czy możesz mi powiedzieć, jaki jest dzisiaj dzień? Czy jest wtorek? Nie? Poniedziałek? Nie? Niedziela? Nie? Dzisiaj jest czwartek? Powtórz: Dzisiaj jest czwartek. A teraz odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest dzisiaj dzień? Dzisiaj jest … (czwartek). Wspaniale, masz rację! Czwartek! Wskaż czwartek (Thursday) na obrazku.

 

                                     

 



Tłumaczenie: Dobra robota! A teraz powiedz mi: Jaki mamy teraz miesiąc? Czy jest styczeń? Nie? Może październik? Nie? Wiem! Jest grudzień! Nie? Oh,  jest marzec. Masz rację. Jeszcze raz więc odpowiedz na moje pytanie: Jaki jest teraz miesiąc? Jest … (marzec [March]) Wspaniale! Zaśpiewajmy razem piosenkę. Kiedy słyszysz “March” podskocz bardzo wysoko!

 

odtwórz Month of the year song

Wskazówka dla rodziców: Po pytaniu “When’s your birthday?” proszę jeszcze raz odtworzyć nagranie z piosenką o miesiącach i zatrzymać w miejscu gdzie są wypisane wszystkie nazwy miesięcy. Dziecko wskazuje palcem nazwę miesiąca, w którym się urodziło.

I tutaj dla państwa zadanie (: proszę zadać pytanie dziecku: When’s my birthday? ( Kiedy są moje urodziny?) i odpowiedzieć: My birthday’s in…..(nazwa miesiąca) Moje urodziny są w….

 

 

Tłumaczenie: Wspaniale! Moje urodziny są w styczniu. A kiedy są twoje urodziny? Powiedz: moje urodziny są w… (miesiąc urodzenia)



 



Tłumaczenie: A teraz możemy iść na poszukiwanie pisanek. Ale najpierw spójrz na obrazek i powiedz mi ile widzisz tortów urodzinowych. Policz! Cztery? Dobrze! Odpowiedz na moje pytanie jeszcze raz: Ile widzisz tortów urodzinowych? Widzę cztery torty urodzinowe. A teraz policz wszystkie świeczki. Ile widzisz świeczek? Powiedz: Widzę piętnaście świeczek. Policzmy je razem 1..15 Wspaniale! A teraz czy widzisz zielone jajko? Znajdź jajko.Podpowiedź-jajko jest na torcie z 5-ma świeczkami, pomiędzy zielonymi serduszkami.




Tłumaczenie: Dobrze.Teraz narysuj jajko.Pokoloruj je na zielono i napisz na nim literkę “A” [ej] a następnie przyklej na koszyk w ten sposób.

 

 



Wskazówka dla rodziców: Jeśli dziecko nie potrafi narysować literki “A” proszę mu pomóc. Proszę również przećwiczyć z dzieckiem nazwę angielską litery “A” czyli [Ej]

 

Tłumaczenie: Jesteś gotowy/a? Pokaż mi swój koszyk proszę. Ile jest jajek w twoim koszyku? Policz. Wspaniale! Są dwa jajka w koszyku. Dobrze, a więc czas się pożegnać.

Do zobaczenia jutro!

 

odtwórz Bye, Bye song